Vem vet mest?

Ja, det där frågeprogrammet på kanal 2 mån-fre kl 19 med Rikard Olsson...
Där var jag med och tävlade idag!

Men för att hamna där får vi skruva tillbaka klockan till i somras.
Jag anmälde då Stefan eftersom han tycker att han är så himla duktig på det här med frågesport. Han blev uppringd och fick svara på ett gäng kvalfrågor och det gick inte så bra... Han kom inte vidare. Då var jag ju bara tvungen att testa ;) och för mig gick det bättre!

Idag var det tävlingsdax, en veckas program skulle spelas in.
På tåget dit träffade jag en medtävlande från Halmstad. Gemensamt tog vi bussen ut till svt. Där blev det upprop och indelning i tävlingsdagar. Jag tillhörde torsdagsgänget. Sen var det mer info, smink, lunch och väntan innan det var dax för onsdags och torsdagsgruppen att tävla.
Ner till studion som det bara finns en av på svt i Göteborg. Där fick torsdagsgänget aggera publik till onsdagsgänget (måndag och tisdag gängen hade tävlat innan oss...). Det skulle göras presentationsbilder och vi skulle göras lika långa innan det var dax för match!

Hur det gick får jag inte avslöja utan det får ni se den 29 mars 2012...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0