Stackars mig och stackars Elis!

Idag har både Elis och jag fått sprutor, jag fick mina allergisprutor och Elis blev vaccinerad. Två sprutor var blev det!

Elis var på 1-års kontroll på BVC, hur mycket kontroll det nu är... Efter som han är född för tidigt så räknas han inte riktigt som 1 år och sen har han ju sin cp-skada, kändes ganska meningslöst idag faktiskt...
Läkaren berättade oxå att han vid förra läkarbesöket när Elis var 6 månader noterat att han stundtals var överspänd i sina muskler men i övrigt hade inte han sett några tecken på cp-skada. Tydligen är ett ganska vanligt tecken att de knyter handen med tummen inne i handen, men så gör inte Elis. Han knyter händerna men har kvar tummen på utsidan.

Vikt och längd kollades oxå. Längden var ok 71 cm, men vikten var de inte riktigt nöjda med. 7140 g visade vågen och det var ingen ökning på de här två månaderna som gått. En förklaring kunde ju vara hans lilla magåkomma som nyligen varit. Läkaren köpte åtminstone den förklaringen ;) oxå ska vi nu börja fettberika hans mat med rapsolja.

Sen får det bli några extra viktkoller på honom...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0