Julaftons kväll

Äntligen så hade klockan passerat 15.00 då Kalle Anka och för min del julafton börjar på riktigt.
Det var dags att börja äta julmat! I köket stod maten uppdukad.





Favoriten för mig i år var nog brysselkålen med baconströssel, sen är jag ju oxå vansinnigt förtjust i Kävlinge leverkorv.

Elis hade sovit en liten stund, så han orkade sitta med när vi andra åt - själv så höll han sig till välling och pepparkaka.



När maten var uppäten och vi höll på att duka av så hördes det ett knackande på fönstret ute i tv-rummet, tomten kom!

Ismone fick hjälpa honom att läsa på paketen, och tro det eller ej men nästan alla paket var till Ismone och Elis!



Paketöppning är fortfarande lika roligt tycker jag!
I år så hjälpte jag Ismone att läsa på paketen vem de var ifrån så att vi fick koll på det hela, när Ismone var klar med sina så hjälpte hon Elis med hans klappar, först där efter så fick jag öppna mina!



I år fick bla Ismone:

Walkie Talkies, tuschpennor, pysselbok, armband, örhängen, mössa, vantar, halsduk, äggkopp, paraply, spel (Alias, Den försvunna diamanten, Operation) 2 spel till hennes tv-spel, trosor, Rolf Bergh tomte, Rolf Bergh tomtehus, bok, 2 Hello Kitty dvd-filmer, 500 kronor, pennvässare, Pet Shop, väska och börs.

Elis fick bla:

Speldoseräv, mobil, lekmatta, bollleksak, 500 kronor, bok, ljusstake, äggkopp, pussel, gymnastikboll, tomte, tomtespeldosa, radio/cd-spelare, Teletubbies dvd-film, pyjamas, aktivitetstavla, Spöket Labankudde och body.

Jag då? Fick jag några julklappar?
Jo då och många blev det (kanske som kompensation från förra året då jag inte fick någon...)
Jag fick; bok, rengöringslotion, presentkort på make-up rådgivning, läppbalsam, ljuslykta, halsband och en hotellövernattning på Hotell Royal i Göteborg - bara Stefan och jag!

En oerhört skön julafton tog slut vid 00.30 då vi kröp till sängs. Jag är så glad att vi i alla år (om man bortser från förra året då Stefan och jag tillbringade julafton på Neo i Halmstad, men Ismone firade med mormor, morfar, farmor och farfar) sedan jag träffade Stefan har firat jul tillsammans med båda våra föräldrar.
inget åkande från en släkt till den andra utan vi har bara kunnat ta det lugnt! Jag vet att det är få förunnat att ha det så, så jag är oerhört tacksam att vi kan ha det så!

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0