Granen står så grön och grann i stugan...

Igår var Stefan och Ismone och köpte gran, ett jobbigt moment för Stefan då han är rädd att jag inte ska bli nöjd...

Detta hänger ihop med att han för några år sedan själv var iväg och köpte en gran (varför jag inte var med vet jag faktiskt inte) i vår lilla affär. En billig vanlig gran (vi brukar ha kungsgran) som saknade grenar, barr och verkligen såg hemsk ut... Det året var jag inte nöjd...

Idag när Elis sov och Ismone var hos Gunilla så tog vi in granen och släppte ut den ur nätet, spänningen var oliiidlig!
Och granen var riktigt fin!
Vi fick den i julgransfoten, men då uppenbarades ett problem - där var en tjock gren i vägen. Det var bara att ta fram sågen och såga av den! Resultatet blev en gran som kom i julgransfoten men som såg lite annorlunda ut än tidigare - det blev liksom ett hål i den...
Men det ordnar vi i morgon när halmtomtarna och bocken kommer ner från vinden!

Ikväll har Ismone och jag klätt den medans Stefan griljerade skinkan. Och om en stund ska Stefan och jag njuta av ett glas glögg och en skinksmörgås!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0