Dagen idag

Började dagen tidigt idag, Elis vaknade 5.40 och var jätte ledsen, gick inte att trösta honom i sängen (jo, han låg i vår säng) så det var bara att stiga upp och gå ner med honom. Då blev allt bra och efter en flaska välling blev det ännu bättre!

Efter julkalender och frukost med Ismone var det dags att gå och lämna Ismone på Kyrkis, hon tycker att hon kan gå själv men det tycker inte jag och säkerligen inte hennes fröknar heller... Men idag var det nästan läge för det eftersom jag inte hittade mina nycklar... Men den som söker den finner! Iväg kom vi!

Efter lämning på Kyrkis fortsatte jag och Elis till Håstenshallen, hade ju lovat Ismone pannkakor till kvällsmat så det behövdes bara handlas hem lite ingredienser.

I hopp om att Elis skulle somna i vagnen tog jag en liten extra runda inne på Brages på väg hem till Christina och Junea men det var meningslöst för Elis tänkte inte sova!
Fika med mammagruppen, bara Johanna och Theo som saknades. Goda julmuffins och trevligt sällskap bjöds det på!

Hämtade Ismone kl 12, sen var det bara hem och fixa mat och att få Elis att sova... Det lyckades!
Passade på att steka pannkakor när Elis somnat i vagnen inne i köket. När jag sen var färdig vågade jag inte stänga av köksfläkten, var rädd att han skulle vakna... Men han fick hela två timmars sömn!

När Stefan kommit hem var det dags för mig och Ismone att åka på gympa.
Hon var jätte duktig idag! Och på onsdag är det uppvisning!

Sen hem och äta de goda pannkakorna! Jag tror banne mej att jag skulle kunna leva på pannkakor! Tycker att det är såååå gott!

Ikväll har jag sedan tomtat färdigt i köket så nu kan lådorna åka upp på vinden!

Nu kallar sängen, upp tidigt i morgon. Ska först gå och lämna Ismone hos Gunilla för att sedan fortsätta till Habiliteringen. Ser inte fram emot den promenaden när jag hör hur vädret låter utanför dörren! Men det finns inget annat val så det är inte lönt att gnälla!

Synes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0