Lördag

Det är lördag morgon och Elis och jag sitter och chillar i varsin soffa nere i vardagsrummet.
Vet att jag skrivit det förr, men jag fattar verkligen inte var tiden tar vägen, den bara rusar iväg.
Arbetsveckan bara swichar förbi.
I natt ändrar vi klockan till sommartid, kunde ju hoppas att vädret då oxå förstår att det ska sluta vara vinter! ❄️❄️❄️
I tisdags morse såg det ut så här när jag klev upp och tittade ut genom ytterdörren.
(null)

Jätte vackert, men det hade varit mycket vackrare om det stått december på almanackan och inte mars.... Vill ha vår NU! Känna solen värma, plocka bort vinterkläderna, se gatorna bli sopade, se buskar, träd och gräsmattor få en grön fin färg och känna att det finns hopp om en härlig sommar!
De senaste somrarna har det dock inte varit något toppen väder vad jag kan minnas, tror inte jag badades havet här hemma en enda gång förra året.
Vecka 31 hoppas jag på kanonväder, då ska vi vara i Musslan (stugan vi de senaste åren lånat av Elis assistansbolag på Apelvikens Camping - semester på hemmaplan!).
Efter midsommar åker vi 2 veckor till Albanien, så då ser vi oxå fram emot sol och värme.

Hursomhelst så har det varit snö fler dagar den här veckan när vi vaknat,
även idag ligger det lite vitt på marken...
Tänkte ändå ta oss ner till stan en sväng sen, hela familjen.

I tisdags så hämtade jag Ismone efter skolan, hon hade en bokad tid hos optikern på Synsam.
Visserligen så kollade hon synen förra sommaren, men nu behövde vi åtminstone beställa ett par solglasögon till henne med styrka i och då tyckte jag att det var lika bra att dubbelkolla så att hon inte behövde ändrade styrkor. 
Dra på trissor, hennes syn hade blivit bättre! 
Nu handlar det ju inte om någon större revolution då hon har så pass stort synfel ändå, men det var ju roligt att det blivit yttepytte bättre istället för yttepytte sämre.
Eftersom styrkan skulle ändras så blev även nya glasögon beställda.
Skulle nog ta ungefär 3 veckor innan glasögonen var klara.

(null)

Efter sommaren får vi sedan se hur det blir med innebandyspelandet, fortsätter det så behövs även nya innebandyglasögon.
Ismone vill fortsätta att spela och vi hoppas på att tjejerna i Tofta fortsätter, så att de får ihop ett lag. Ismone har annars tankar på att börja spela i Warberg, men Tofta är val nr 1.

På tal om innebandy så förlorade Warberg mot Lindås i torsdags, vilket innebär att det blir en avgörande match här i Varberg i morgon.
Självklart ska Elis och jag vara på plats för att heja fram Warberg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0