Intervju

Igår rullade bilen många mil.
Elis skulle på återbesök nere i Lund hos neurokirurgen som opererade honom.
Vi körde redan strax efter 9 då jag lovat Elis att vi skulle äta lunch på Nova.
Äta först och shoppa sen som Elis sa...
Tiden går fort och själva matsituationen tar ganska lång tid, men vi hann med både mat och shopping.
Jag åt en bakad potatis med tonfiskröra och Elis valde en hamburgare.
(null)

Efter maten hade jag ju utlovat shopping, och shopping blev det!
Elis handlade både skor, tröja, vattenflaska och hårband.
Nöjd och glad!
(null)

(null)

Väl på sjukhuset gick det snabbt, hittade en parkering vid entrén, jag köpte mig en kaffe, sen upp på våning 9 och in på mottagningen.
(null)

Träffade dr Nils och en sjukgymnast.
De tittade på operationssåren som såg fina ut och kände lite på benen. Baklofendosen höjdes 10% och sen var vi klara!
Nu är tanken att Göteborg ska ta över.
Innan den 6/6 ska den fyllas på igen, annars börjar Elis larma... 😱 

Nöjda rullade vi norrut. Vi stannade på Hallandsåsen för kvällsmat.
Jag valde en vegetarisk schnitzel och Elis korv med pommes.

I tät dimma letade vi oss sedan hela vägen hem. Det var skönt att kliva innan för dörren.

Idag körde jag och mötte upp Elis och Frida på hab, där Elis fått justerat sin handortos.
Därefter så åkte vi hem till mamma och pappa. Elis har i läxa att intervjua en äldre person om hur det var när den var liten.
Elis ville intervjua morfar, eftersom han snart är 100 år...
Det var frågor om hur han bodde när han var liten och hur det var i skolan.
(null)

(null)

Efter intervjun åkte vi hem för kvällsmat och kvällsbestyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0