Home sweet home!

Fredag idag och vi har varit hemma sedan i måndags.

I lördags kväll när Leif och Yvonne lämnat oss så stöp Elis i säng.
Han var helt slut. Så när klockan var 19, låg han nerbäddad i sängen.
(null)

Han låg och tittade på Ipaden tills att mello började, jag trodde aldrig att han skulle hålla sig vaken, men han låg vaken hela mello, lyssnade och tittade med ett halvt öra och öga - sen somnade han gott.
 
Söndag morgon gick vi upp och gjorde vid oss, jag njöt av att få duscha... Visst att man kan duscha på sjukhuset (vilket jag självklart oxå gjort) men det är inte samma sak, det blir en snabbdusch helt enkelt, nu njöt jag.

Elis hade önskemål om både Espresso House och Mc Donalds och då valde vi bort Nova och körde till Center Syd istället. Vi började med en fika på Espresso House; Elis drack Pepsi och åt pannkaka, jag njöt av en latte och en mandelbiscotti.
(null)

Vi gick och tittade i lite affärer, inget vi direkt behövde, men vi tittade, pratade och skrattade.
Hade det jätte mysigt.

Blev sedan lunch på Donken, och Elis var så nöjd.

Tillbaka på Ronald McDonald så satt vi och chillade i ett av "vardagsrummen".
(null)

På kvällen packade jag ihop det mesta av våra grejor, städade badrummet och förberedde för att lämna rummet och RMD på morgonen.
Vi vaknade på måndagsmorgonen och kände oss redo att åka hem.
Jag fixade iordning oss båda, sprang upp och ner från tvättstugan med lakan och handdukar, ut till soprummet med sopor, dammade, dammsugade och moppade golv.
Klockan 8.45, checkade vi ut och traskade bort till sjukhuset.
Upp till avdelning 62 för att invänta ronden.

Det tog sin lilla tid, men klockan 11.30 klipptes Elis id-band bort och vi var fria att åka hem till Varberg.  Vi avslutade med en korv på Pressbyrån innan vi styrde kosan norrut.

Så skönt att komma hem!

Här hemma har det funkat bra. Elis är nu helt utan smärtstillande.
Nu får även Stefan lyfta honom, i början var det bara jag som fick röra honom. Kanske inte så konstigt, Elis och jag hade ju hittat  sättet för lyft och rörelse på sjukhuset.
Men nu går det bra.

Ikväll ska Elis vara med på friidrotten, han har längtat så och han får vara med på sina villkor.
Det kanske bara handlar om att åka till hallen och träffa de andra...
Därefter blir det dags för första duschen sedan operationen.
Såren ska ses över och läggas om.

Nu är det dax för mig och Elis att kicka igång dagen ordentligt.
Frukost, påklädning och sedan ska vi ge oss ut i det kyliga vädret på en liten promenad.
Vi behöver köpa nya förband på apoteket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0