Vardagen är här!

Dagarna rusar iväg och nu är jullovet för barnen slut och jag har börjat jobba igen efter en lång och välbehövlig ledighet. Stefan är fortsatt sjukskriven så ännu är inte livet på Växthusgränd som det brukar, men nästan iallafall.

Dagarna efter nyår har fyllts med legobygge (Elis har kommit in i en riktig legoperiod, han älskar Lego... Hans motoriska förmåga sätter stopp för att bygga ihop klossarna, men han läser ritningar och berättar vilka bitar som ska användas så får vi andra hjälpa honom att sätta ihop dem.)
Vi har även spelat spel tillsammans.
Elis fick Cluedo Junior av mormor och morfar i julklapp och det var riktigt kul att spela.
(null)

Ismone och jag brukar spela kort, ett bra sätt att få henne att slita sig från Ipaden... Så på vardagsrumsbordet ligger ofta en kortlek, lätt att ta fram lite då och då...

Stefan och Ismone var på bio tillsammans när Elis fortfarande var lite krasslig, de tittade på Ferdinand - en film jag oxå vill se, min favorit på julafton!
Elis ville oxå gå på bio, så Elis, jag och Frida var och tittade på Monkey.
En bra film men med ett innehåll jag inte riktigt hade förstått innan.
Är faktiskt lite förvånad att den är barntillåten, med det budskapet hade jag nog hellre sett att den hade 7 års gräns.
Elis tyckte iallafall att den var bra.
Efter biobesöket så gick vi till Hells Burger och åt.
Elis absoluta favorit restaurang här i stan.
Ur rullstolssynpunkt är det inte den lättaste restaurang att besöka, men den trevliga personalen som alltid är vänlig och tillmötesgående hjälper alltid till att fixa och trixa så att det blir bra och det gör att vi gärna går hit.
Den här gången blev dessutom Elis bjuden på sin mat!
(null)

Vad har vi mer hunnit med på lovet?
Jo, Elis och jag har varit på innebandy.
Vi var och såg Warberg möta Skoghall, en match som dock slutade med förlust.
Lite snörpligt då Skoghall ligger sist i serien och Warberg i topp...
(null)

(null)

När det var fint väder en dag så blev det korvgrillning till lunch.
(null)

Det var dock för kallt för att äta ute så vi njöt av korven inne istället.
Tänk att en grillad korv är så mycket godare än en stekt eller kokt!

I tisdags, sista dagen på lovet så åkte Ismone, mamma och jag till Väla.
En dag då vi bara gick och strosade i affärerna, fikade, pratade och bara mös utan att titta på klockan... Några fynd gjorde vi, Ismone var väl den som fyndade mest!
Jag har blivit rätt kräsen vad gäller kläder, inte mycket jag hittar som faller mig i smak... Jo, hade jag jobbat på kontor eller något liknande så hade jag kunnat fylla garderoben med fina kläder som hade använts, men nu ska kläderna tåla lek på golvet och kladdiga händer och då är det helt andra kläder som behövs... Fick iallafall köpt mig ett par termobyxor så att jag slipper frysa om ben och rumpa när jag är ute med barnen på jobbet.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är vardagen tillbaka...
(null)

Frukosten ska fixas till Ismone (Elis får sondnäring på morgonen) innan det är dags för skola...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0