Bat Mitzvah och lördagsröj

Tiden rusar som vanligt iväg.
Har haft fullt upp senaste tiden och då har bloggandet få stå tillbaka.
Det är redan den 21 april och snart är sommaren här!
Det har varit riktigt härliga dagar här den senaste tiden.

Just nu sitter jag i soffan tillsammans med Elis, vi gick upp tidigt idag.
Ismone har åkt iväg till Göteborg.
Hon ska vara med på sin kompis Hillis Bat Mitzvah.
De börjar dagen i synagogan i Göteborg, därefter blir det fest hemma hos Hilli som avslutas med övernattning. En dag jag hoppas Ismone kommer att minnas resten av sitt liv.
(null)

(null)

Det var iallafall en glad och förväntansfull dotter jag skickade iväg i morse.

Igår var det disco på Hagaskolan.
Ett disco som Elis längtat efter. 
Tyvärr blir det inte alltid som man har tänkt sig och istället för att låta Elis gå på disco så fick vi bädda ner en febrig liten hängig gosse.
I natt har han varit rejält varm och sovit oroligt.
Spasticiteten ökar alltid när han har feber.
Han har fortfarande feber, så även det barnkalas han skulle på idag blir inställt.

Ismone var oxå på discot igår.
Hon och Tilda cyklade själva dit och jag lovade dem att jag skulle möta dem när det var slut.
Jag cyklade dit i god tid.
(null)

När jag kom fram såg det nästan öde ut, men inifrån hördes musik och skratt.
Det var dock inte bara glädje där inne.
Något hade hänt.
En kille i åk 3 hade blivit av med pengar, och några tjejer från en annan skola hade blivit anklagade för att ha stulit.
En av dessa tjejer mötte jag när jag kom till skolgården.
Hon kom ledsen och förtvivlad ut från gympasalen.
Jag gick direkt fram till henne för att höra vad som hänt.
Mellan snyftningarna berättade hon.
Jag frågade var hon bodde och om någon skulle komma och hämta henne, hon berättade, vi kramades och jag tröstade. Hon var rädd, rädd för bli påhoppad.
Jag lovade att jag inte skulle lämna henne. Ismone och Tilda kom och tillsammans gick vi fyra mot den okända flickans hem.
På vägen mötte vi hennes mamma.
Jag och flickan kramades hejdå och nu tog hennes mamma över och fortsatte att torka tårarna.
Idag hoppas jag att tårarna har torkat och att hon kan se fram emot att gå på nya disco i framtiden.

Vad har mer hänt sedan sist?

Det har varit mer innebandy, Ismones Tofta spelade riktigt bra även sista dagen i Warbergsspelen.
(null)

Sista matchen spelades i Sparbanken Wictory Center, och då passade Elis på att skaffa sig en egen klubba. I shopen så hjälpte en fantastisk kille ur Warbergs herrlag till med att tillverka en passande klubba till Elis. Det sågades, borrades, skruvades och lindades....
Lyckligare kille får man leta efter!

Förra helgen var det Landskrona Falcons tur att spela i Warbergsspelen.
Tyvärr så var Maria sjuk, men vi åkte självklart och hejade ändå!
(null)

Och som Elis hejade! 
Det gjorde mig oxå varm i hjärtat att när de andra Falcons supportrarna som faktiskt inte känner Elis, lyssnade in honom och lät honom leda hejarklacken. Elis tog kommandot och alla andra hakade på. Elis var så stolt när vi åkte hem och sa flera gånger: - Tänk att jag var hejarklacksledare på riktigt!
På lördagen åt vi lunch hemma hos mamma och pappa och Elis satte Ingvar och morfar i arbete...
(null)

Klockan närmar sig nu 9, och jag ska snart bege mig ut i trädgården.
Behöver snygga upp lite, om en vecka börjar nya väggar byggas upp och tomten förvandlas till en byggarbetsplats... 

På återseende!
(null)
Jag har visst lite att göra 😉!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0