Sahlgrenska, förvirrad läkare och hjälpsamma spioner!

(null)
Idag kickade Ismone och jag igång dagen med en grötfrukost. Hon laddade för skolan och jag för en heldag i Göteborg/Kungsbacka. Elis skulle först till Handkirurgen på Sahlgrenska och därefter till Syncentralen i Kungsbacka. 
Elis, jag och Frida rattade väg med bilen och gav oss iväg ut i regnet.
Kom fram till Sahlgrenska och dra på trissor - hittade en parkering med en gång!
Letade oss fram till hissarna och åkte upp till våning 7.
Där fick jag gå in först på avdelningen för att som Elis säger; checka.
Jag skulle kontrollera så att där inte fanns några sjukhus clowner inom synhåll!
Elis är fullkomligt livrädd för dessa sjukhus clowner. Vad som skrämmer honom vet vi inte, men rädd är han. Men kusten var klar och enligt sjukhus clownernas program skulle de inte komma till handkirurgen idag. 
Vi hängde i väntrummet i väntan på träff med läkare. 
Kattpojken var oxå med.
Vi är vana vid att det känns rörigt och förvirrat på just den här avdelningen och att det tar tid,  men idag gick det hyfsat snabbt. 
Dock var läkaren förvirrad - först trodde han att vi träffat Elis handkirurg nyligen, nja sa jag (jag vet ju inte hur tidsramarna på detta stället är) det är minst ett år sedan. Han tittade då i journalanteckningarna och såg att det visst var i augusti förra året....
Sen började han prata om att vi var där för att Elis skulle få botox, nja sa jag (igen!) han ska väl opereras? Ojdå sa läkaren jag får nog gå ut och kolla upp detta. Och tillbaka kom han lite skamsen, visst var det en operation som skulle göras.
Nåja, vi kom överens om att vi ska bli inlagda den 27 november på kvällen, operation blir det dagen efter. Det som ska göras är kortfattat att senor i höger hand och arm ska förlängas..
Sen var det dax att träffa narkosläkaren, vi tog hissen ner till våning 3 och precis när hissdörrarna öppnas så möts vi av två rödnäsklädda clowner! 
Frida snurrade runt rullstolen i ljusets hastighet och jag viftade bort dessa clowner. Vi klarade det! Elis hann aldrig uppfatta dem!
Narkosbedömningen gick bra och Elis fick godkänt, nu gäller det bara att han inte drar på sig någon infektion under de här två veckorna.
Innan vi skulle tillbaka till avdelningen så skulle narkosläkaren bara kolla så att kusten var klar (hon hade hört rykten om att det fanns rödnäst besök uppe på avdelningen), när läget var under kontroll så återvände vi till avd 24.
Där gick vi igenom de sista detaljerna med en sjuksköterska innan vi sedan kunde ge oss iväg.
(null)

Vi tänkte äta lunch i restaurangen inne på Sahlgrenska, men det var så stimmigt och högljutt där inne så vi körde till Mc Donalds i Kållered istället. Där var det lugnt och skönt.
(null)

Efter lunchen så blev det till att köra ner till Kungsbacka där Syncentralen ligger.
Elis skulle göra de sista testerna i den synutredning angående CVI (hjärnsynskada) som nu görs.
Han fick även justerat sina glasögon.
(null)

Äntligen så skulle vi köra hem till Varberg igen, kom dock inte riktigt enda fram. Olycka på vägen och vi stod still... Ja, ja det viktigaste 
är inte att komma fram snabbt, utan att komma fram.
20 minuter senare kunde vi börja rulla.
(null)

Nu är vi ett steg närmre den här operationen som vi har väntat på i 1 1/2 år.
Den 28 november är det dax, tänk gärna lite extra på vår superhjälte då!

PS: Det är Elis som ligger bakom dagens foton, han har bestämt vad som skulle fotas och vara med i dagens inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0