Det är aldrig försent att börja om...

Stefan har varit bortrest i veckan och när han kom hem så berättade han att han alltid går in och läser i bloggen när han bor borta på hotell i tjänsten. 
Med tanke på att det är över 1 år sedan jag skrev sist så kända jag att det kanske vore kul att blåsa liv i bloggen igen, så jag gör ett försök.

Det är iallafall fredag och helgen har börjat. 
Öppnade på jobbet idag vilket innebar att jag slutade tidigt. Åkte då och hämtade Elis, Ismone och Ismones klasskamrat Hilli i skolan. Regnet öste ner så de var alla glada att få åka bil hem. Stannade till vid NG:s för att köpa hallon och blåbär till en paj jag tänkte göra till dessert.

Började röja i köket när jag kom hem och därefter kom snickaren hem till oss för att ge lite tips inför renoveringen av köket. Så nu är det bara att åka till Ikea och beställa kök. Det kommer att hända saker här hemma framöver. Operation bostadsanpassning är äntligen igång! Köket ingår inte i anpassningen men det känns som att det är lika bra att ta det nu oxå när hela nedanvåningen ska göras vid, men mer om det en annan gång!

Pajen bakades medan Stefan var och handlade sedan började jag packa in julklappar...
Mamma och jag var på GeKås igår och några klappar blev handlade och de passade jag på att slå in under tiden Stefan lagade mat.
(null)

Lagom tills att jag var färdig med julklappsinslagningen så blev maten klar, ikväll blev det min absoluta favorit - dvs om den är bra tillagad (bäst har jag ätit på Hotell Havanna här i Varberg och på en restaurang på Korsika, men vår hemgjorda är inte så dum den heller...) MOULES FRITES!
(null)


Till dessert blev det hallon/blåbärspaj med vaniljglass och kaffe.
(null)

Nu är det dags att fokusera blicken mot tv-rutan; Sverige möter Italien i den så viktiga matchen om platsen i VM nästa år.
HEJA SVERIGE!




Kommentarer
Postat av: Stefan

Perfekt kvällsläsning som vanligt!!

2017-11-16 @ 23:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0