Första skoldiscot och ett spräckt ögonbryn

I veckan har det fixats och donats med en massa småärenden, Ismone har fått beställt innebandyglasögon och köpt finskor... Glass har det oxå ätits!

Igår var det så dags för Ismones första skoldisco. Hon var så laddad inför detta och var så lycklig när jag hämtade henne. Kläder hade hon planerat i veckan och skor inhandlades i torsdags. Igår fick jag måla naglar och platta håret på henne...

Blev dock smått chockad när jag såg jämnåriga flickor till Ismone i kön in som var mer sminkade än vad jag är när jag ska på galej! 10 år och knallröda läppar och sotade ögon med både eyeliner och mascara, lite för mycket om jag får tycka till.

Idag har Ismone och jag varit på bio - Hitta Doris. Sådär tyckte väl jag.

Innan jag landade i soffan så blev det ett besök på akuten med Elis. Ett spräckt ögonbryn fick limmas.
Elis har nu lovat att inte ta sig ur soffan själv... Han ramlade helt enkelt ner på golvet och landade på glasögonen, varpå bågen gick sönder och gjorde ett jack i ögonbrynet. Gisses vilket blodbad! Ismone blev chockad och helt förtvivlad, Elis grät för att det gjorde ont och för att Ismone var ledsen...

Men efter ett snabbt besök på akuten var vi hemma igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0