Tiden - var tar den vägen?

Tiden bara rusar iväg, dagarna, veckorna och månaderna bara säger swish...
Snart är det jul... 🎅🏼 Jag älskar ju julen och alla dess förberedelser, men i år vet jag inte hur mycket som ska "julas". Vi har i veckan haft besök av en snickare som kommunen anlitat för offert till bostadsanpassningen. Jag vet inte hur lång processen för att komma igång med den omfattande ombyggnationen som ska göras på nedanvåningen kommer att ta. Men jag känner att ska allt på nedanvåningen packas ner till tex februari så är jag inte så sugen på att plocka fram tomtar i december, för att packa ner det i januari och för att sen packa ner allt annat oxå. Men lite juligt vill jag allt ha det, för att få känna myset. Så känner jag mig själv rätt så blir det julpyntat här hemma oavsett. Julgranen funderar jag dock på, var tusan ska vi ha den? Elis har ju sin lekhörna där granen brukar stå. Ja, ja det är småsaker, inget att lägga tid att fundera på. Nästa år hoppas jag iallafall att vi kan fira jul här hemma i ett hus med bättre ytor! Var vi ska fira i år är inte bestämt ännu. Ismone har iallafall gjort klart att hon inte tänker fira jul i ett hus som inte är julpyntat.
I år blir det iallafall en ny variant på paketkalender till barnen. Istället för paket varje dag blir det nu en paket till dem var varje advent. Mormor köper en, Farmor en och jag två. Kommer att bli bra det här.

Nästa helg ska vi till Karlshamn hela familjen. I mitten på november åker jag till Stockholm (Stefan är där uppe med sitt jobb och då passar jag på att åka upp på helgen). Sen ska jag se till att boka in mig en fredag på Kusthotellet för ett dagspa. Fick presentkort i födelsedagspresent och nu vill jag njuta!

Mycket som händer här fram över!

Förra söndagen firade vi pappa som fyllt år!



Kommentarer
Postat av: Fröken Rödlök

Adventspaket är ju jättebra - det skall jag t.o.m fixa till min sambo :)

2016-10-24 @ 10:26:28
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Ann-Louise

Läste i din blogg, julen kan vi väl fira här, jag lovar Isse att tomtar o gran skall vara på plats. Mossa kan vi ju plocka till tomtehuset när vi plockar svamp.
Ha nu en riktigt fin helg. Kram till er!!!!

2016-10-28 @ 13:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0