Rock of 80's och portade utanför Scandinavium

Igår var det äntligen dags! Elis och jag skulle till Scandinavium i Göteborg för att titta på Rock of 80's.
Tanken var först att åka tåg, men vi ändrade oss och tog bilen istället. Så vi körde upp i god tid för att hinna få tag på en handikappsparkering nära Scandinavium och för att hinna äta kvällsmat på Donken. Vi lyckades med båda! 😊

Gick sen mot entrén till Scandinavium, men där tog det stopp.
Vi fick inte komma in. Det var 13-års gräns. En familj med två döttrar som stod strax framför oss hade oxå blivit avvisade och stod nu jämte kön och pratade med ansvarig chef. Jag och Elis blev oxå hänvisade dit. Ilskan kokade i mig. När jag i mars ringde och beställde biljetterna så var det det första jag frågade efter om det var någon åldersgräns, personen jag pratade med tittade efter och sa att det var det inte. Och nu vid entrén så tar det plötsligt stopp. Jag sa att det är mitt ansvar som förälder om jag vill utsätta mitt barn för hög ljudvolym. Öronproppar hade jag med mig. Att kommunikationen och informationen mellan biljettansvarig och arenaansvarig inte fungerar ska ju inte behöva drabba oss.
Så jag sa lugnt och stilla till den här chefsvakten att han skulle berätta för Elis att vi inte fick komma in och varför. Det har jag ju gjort precis svarade han... Då bad jag honom gå ner på knä och titta Elis i ögonen när han förklarar.... Då vänder han sig istället till vakterna som släpper in folket och kontrollerar väskor och säger:
- Låt de här få komma in, jag kommer ingen vart med den här diskussionen!

Slutet gott och vi fick komma in, precis som den andra familjen (som kom fram och tackade mig för att jag stod på mig), dessutom såg jag fler barn där inne sen som var yngre än 13.

Det blev en fantastiskt lyckad kväll, Elis var i extas och headbangade och rockade järnet. Men ca 10-15 minuter före slutet så tog orken hos Elis slut, och han ville åka hem. Så vi klädde på oss och smög ut till bilen. Vi hann knappt komma ut ur stan innan Elis sov...



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

DU är en supertjej Veronica, vilken ork du har som kämpar så för dina barn. Jag o Lars beundrar dig jättemycket. Kram

2016-10-18 @ 11:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0