Min stora kille!

Elis har växt så det knakar, garderoben behövs bytas ut. Från storlek 98 till 110, 104 har han i princip hoppat över.
Köpte ny vinteroverall till honom förra veckan, det blev storlek 110, förra vintern hade han 92...
Tror minsann att den där knappen har gjort nytta.
Får väl se om det tas någon längd och vikt på honom nästa vecka när vi ska på läkarbesök.
Idag köpte jag iallafall en ny pyjamas till honom, det blev en med rymdtema - vilket passar bra då de pratar om rymden på hans förskola. Elis blev nöjd och glad! 
Jag har ju annars lite svårt för det här med kläder till Elis, jag vill ha färg, glada färger och till pojkar är det bara trista mörka murriga färger. Stora tryck på tröjorna med tex Spider-Man och eldsflammor är inte heller min grej. Gubbkläder går oxå bort...
Är nog allt lite kräsen! 😊
Han somnade gott i rymdpyjamasen!

På tal om sömn så är det fortfarande så att jag längtar efter att få sova hela nätter...
Elis har dock sedan förra veckan bestämt sig för att vara en stor kille och sova i sin egna säng. Varje morgon när han vaknar (i vår säng...) frågar han om han har klarat det...
Men vi kämpar vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0