Måtte fyra år gå fort...

Valet är över.
Sverige har röstat.

Det blir inte alltid som man tänkt sig - ibland blir det värre.

Det skrämmer mig att Sverigedemokraterna fick så många röster. Varför?
Handlar det bara om invandringen och flyktingpolitik, eller varför röstar man på SD?
Misstroende röstning? 

Visst kan man klaga, men om man tänker efter och jämför med andra länder runt om i världen så har vi det oerhört bra i Sverige. 
Alla kanske inte får allt, men alla får väldigt mycket.

Ni som väljer att klaga, klaga och klaga på den svenska välfärden (för det är där det klagas mest), ge mig ett eller flera exempel på länder där man har det mycket bättre än oss i Sverige.

Sen är det ju så att bara för att jag anser att vi har det bra, så finns det ju alltid saker som kan förbättras, men så är det ju med allt.
Men vi har haft det bra i Sverige.
Jag skriver haft, då jag känner oro för det som komma skall. 

Hur mycket kompetens besitter alla de SD-politiker som nu ska in i riksdag och kommunfullmäktige? 
Precis som i alla andra yrken behövs rätt utbildning och kompetens.
Det hjälper inte att bara vara bra på att tycka och tänka.

Jag hoppas att jag inte har vänner som igår valde att lägga sin röst på SD.
Jag har åtminstone inte sett att någon jublar över röstresultatet på Facebook, förhoppningsvis skäms man istället.
Och tänker du jubla och hylla SD då vill jag att du först plockar bort mig som vän, för jag vill inte se det.

För att avsluta detta inlägg så tänkte jag berätta en sak som Ismone sa härom dagen. Vi hade pratat om SD och att de inte tycker att alla människor är lika mycket värda och att de vill skära ner oerhört mycket på invandringen till Sverige.
Med tårarna rinnande ner för kinderna så säger Ismone: - Men nästan alla mina kompisar kommer från andra länder, utan dem hade jag varit ensam.

Om fyra år är det val igen.
Då hoppas jag att SD visat sin okunskap så många gånger att de lämnar riksdag och kommunfullmäktige för gott.

Jag röstade blått, gult och vitt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0