Tiden rusar iväg...

Jisses, som tiden bara rusar förbi.
Tyckte nyss att det var jul!

Men nu närmar sig semestern och en många veckors lång ledighet.
Jobbar mån 9.15-13, tis 8-14 och avslutar på onsdag med utvärderingsdag 8-16.30.
Sen, sen, sen är det SEMESTER!
Ska jobba vecka 29 men sen är jag ledig igen ända tills skolorna börjar vecka 34. De tre sista veckorna jobbar Stefan, men jag, Elis och Ismone fortsätter att njuta av ledigheten.
Är glad och tacksam över den föräldraförmån vi har här i Sverige som ger en möjligheten att tillbringa så mycket ledig tid tillsammans med sina barn. Helt enkelt glad att jag snålat med mina föräldradagar. 

Vad har hänt sen sist jag var här inne och skrev?
Jo, Ismone har fyllt 8 år!
Hon väcktes med sång och paket på sin födelsedag. Av oss fick hon rullskridskor, skydd till knä och handleder, innebandykläder, träningsväska, mer kläder och min gamla iPhone. 
På kvällen var vi på Invito och åt.




Vi har oxå hunnit gå på bröllop, Stefan och jag.
Den 6 juni gifte sig Christina och Niclas.


Ismone har blivit firad av släkt och vänner.
Kaffe och kakkalas hade födelsedagsbarnet bestämt.


Igår var det skolavslutning och den gick av stapeln i Varbergskyrka.


Avslutningen innehöll en sparkcykelåkande präst, sjungande rektorer, glada sjungande barn och den blomstertid nu kommer!


Efter avslutningen åkte Stefan och jobbade, Ismone, Elis, jag, mormor, morfar, farmor och farfar gick och fikade i Gallerian.
När vi kom hem bytte Ismone bara om innan hon åkte ner till stan igen tillsammans med Hilli, Ella, Ben och Mia för att äta lunch.

Idag har strykjärnet gått varmt samtidigt som Stefan och pappa har gjort ett ryck i trädgården. Är så tacksam för den hjälp mamma och pappa erbjuder. Jag är ju inte känd för att vara den som ber om hjälp, men jag tar tacksamt emot den hjälp som erbjuds.
Det är svårt att hinna med allt.
Då huvudet oftast är fullt med mycket tankar, planeringar, tider så känner jag mig mentalttrött när barnen lagt sig så då orkar jag inte ta tag i sådana saker som hänger över mig tex; putsa fönster, rensa ogräs, klippa gräs, tvätta och stryka...

Semestern känna välbehövlig och jag ska även se till att vi får rensat på vinden och i förrådet - där är samlat så mycket skit. Saker kan inte sparas för sparandes skull... Nope - iväg med det!

Ikväll ska Ismone sova hos grannen, Elis somnar förhoppningsvis tidigare än igår (23.50) så då ska jag njuta av ett glas rosé och fotboll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0