Fredag!

Så var den äntligen här!
FREDAGEN!

Jobbveckan har nått sitt slut.
Igår kväll kom dessutom Stefan hem igen efter Stockholmsjobb.

Idag har jag varit ledig (enligt schemat som gäller just nu så är jag ledig varje fredag) och planen var dessutom att Ismone skulle få gå hem själv från skolan idag, jag skulle möta henne halvvägs så här första gången!
Hon är stor vår loppa!

Men medan Ismone var i skolan så åkte jag och Elis på en liten tur.
Först ut till Göingegården där vi via Varbergs barnloppis köpte en vinteroverall till Elis.
Nu behöver han bara en vinterjacka och vinterskor (lika bra att maila hab om det NU då det typ hann bli sommar innan hans vårskor kom). Ismone behöver full mundering = inte billigt!

Efter overallköpet så ville Elis till Gallerian och BR. Han har spanat in en "kudde" med Blixten mcqueen som han önskar sig av tomten. Den kan han titta och klappa på många gånger....

Fick även köpt en mössa till honom och strumpbyxor till Ismone.

När vi var inne i Gallerian så brakade helvetet lös utanför. Det kom en störtskur och någonstans i närheten slog blixten ner, för jisses vilken smäll!
Trodde nästan tak och väggar skulle rasa in.
I den stunden bestämde jag oxå att Ismone inte skulle gå hem själv!

Jag och Elis körde hem och Elis fick vara hemma med Stefan medan jag hämtade Ismone och gjorde några ärenden på stan med henne.
Och tur var det att hon inte skulle gå hem för det var en ledsen tjej jag mötte som hade ramlat på gympan och stukat både foten och tummen!

Vi fick i alla fall gjort det vi skulle på stan, Ismone fick ett par gummistövlar, Elis lite kläder från PoP (det gällde att lösa in alla möjliga checkar jag hade där, så vi fick 2 par byxor och 2 tröjor för en billig peng) oxå köpte vi en födelsedagspresent - vi ska ju på kalas på söndag!
Fredagsblomman blev oxå inhandlad innan vi körde hem och mös ner oss i soffan!

Handlingslistan är skriven, dammsugaren ska luftas sen tänder jag lite ljus och inleder helgen!
Ikväll blir det tacos och jag tänker stå vid spisen och göra västerbottenpaj och baka bröd!

Låt helgen börja nu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0