Ett knasigt veckoslut

Fredagen innebar att jag skulle på fackutbildning och att Stefan var ledig med Elis för att gå och bada på habiliteringen.
Jag och Ismone promenerade tillsammans till skolan i det vackra vädret och därefter fortsatte jag till Folkets Hus där jag skulle hålla hus.

Solen sken och våren kändes vara här på riktigt!

Vid lunchen började jag må knepigt, kände mig proppmätt trots att jag inte ätit så mycket, jag blev trött och frös.
När det serverades kaffe och kaka på eftermiddagen tog jag ingenting...
Promenerade hem och gick direkt och lade mig. Frös som om att jag gick naken på nordpolen. 39 grader visade febertermometern. Låg i sängen helt utslagen hela fredagskvällen. 

Lördagmorgon vaknade pigg och hur välmående som helst.
Knepigt!
Skjutsade Ismone till Bruket där hon skulle spela sina innebandymatcher i Warbergsspelen.
Första matchen mot Landvetter blev det förlust med 4-2, andra matchen mot Läjet blev det vinst med 4-0 och Ismone stod för ett av målen, sen i de två andra matcherna mot Lerum och Pixbo blev det förluster med 12-0, men tjejerna kämpade och slet mot dessa två lag som bestod av 05:or och 04:or.
Nöjd var Ismone med dagen!
Medalj fick hon oxå!


Hemma igen på kvällen var jag trött och somnade gott på soffan!
Där sov jag gott tills att jag vaknade av att Elis skrek till där han låg och sov i den andra soffan.
Sen kom det;
kräket!
Som han spydde vår lille prins.
Fortsatte så hela natten. Dock kom det bara galla och vatten (dvs det lilla vi fick i honom kom upp igen).
I morse bestämde vi att det var lika bra att åka in med honom till akuten.

Det var en medtagen liten gosse jag hade med mig.

Väl där bestämdes det ganska snabbt att det var inläggning som gällde.
Så nu är vi här!

Elis ligger med dropp och har sovit sig igenom dagen.

Han är tapper vår lille kämpe, fortsätter dock att kräkas...

Håll tummarna för snabb förbättring, han behöver det!





Kommentarer
Postat av: Micaela

Håller alla tummar för att Elis snart blir frisk!! Kramar ifrån oss alla ❤️

2014-04-06 @ 20:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0