Jag hinner inte med! Men nu är det helg...

Äntligen lördag!

Slutet på veckan har gått i ett rasande tempo.
Elis får (i stort sett) alltid frukost hemma då han alla dagar utom tisdagar lämnas i skolan klockan 8.00 när skolan börjar. Tisdagar så lämnas han klockan 7.30, men har även då fått mat hemma.
Elis får alltid sondnäring på morgonen tillsammans med sin medicin, han är ingen frukostmänniska och för att få i sig bra näring inför skoldagen så blir det sondnäring.
(null)

I onsdags så lämnade jag Elis uppe vid simhallen då de skulle iväg och bada med klassen, de andra gick till simhallen men för att spara lite tid (det tar ju lite längre tid för Elis att byta om så då mötte hans elevassistent upp oss vid simhallen, så de kunde gå in och byta om i förväg).
Körde sedan till jobbet och innan jag gick in så satt jag kvar i bilen och fick gjort undan lite telefonsamtal, bl.a. så bokade jag in en tid för att få satt på mina vinterdäck.
(null)

Natten till i torsdags så sov Ismone hos mormor och morfar då Stefan skulle flyga till Stockholm tidigt, jag öppnar egentligen på förskolan på torsdagar men hade fått bytt bort den tiden då det är omöjligt att börja jobba kl 6.30 när fritids oxå öppnar kl 6.30... Nu fick jag lämna Elis kl 6.30 för att istället börja jobba kl 7....
Slutade egentligen kl 13, men hade ett jobbmöte kl 13.30 så där försvann även den tidiga dagen...
Känns som att alla mina tidiga dagar består av möten efter arbetstidens egentliga slut.
I fredags morse lämnade jag både Ismone och Elis i skolan. Elis hade med sig sitt ståskal till skolan då han ville ha det på discot som skulle vara på kvällen. Tänkte att det var lika bra att det lämnades i gympasalen så att det var på plats när discot började.
(null)

Jag stängde på förskolan, men kunde låsa lite tidigare än planerat så jag hann hem för att köra Elis och Frida till skoldiscot.
Farmor och farfar var hemma hos oss och hade bl.a. servat med Mc Donaldsmat till både Elis och Ismone.
Elis var sååå taggad inför detta disco, som han längtat och väntat! Och nu var det dags.
Det skulle utses kung och drottning på dansgolvet och dra på trissor om inte Elis tog hem vinsten som KUNG! Han var så lycklig när jag kom för att hämta honom!
(null)

Samtidigt som jag hämtade Elis så lämnade jag Ismone...
Då var det hennes tur att gå på skoldisco.
Det var niorna på skolan som ordnade det och mellan 17.30-19.30 var det för åk 1-3 och mellan 20.00-22.00 var det för åk 4-6.
Ismone hade även hon en rolig kväll. Nästan hela klassen hade varit där.

I morse gick jag och Elis upp vid 7-tiden. Vi tog frukost tillsammans i soffan med tv:n och ipaden som sällskap. Kronan låg kvar på soffbordet som ett minne från gårdagen.
(null)

När Ismone och Stefan ett par timmar senare masat sig ur sängarna så tog jag med mig Ismone när jag skulle fixa lite ärenden. Elis skulle på barnkalas och där följde Stefan med.
Jag och Ismone körde först till Toveks för att få satt på vinterdäcken, därefter till Elgiganten för att titta på en ny kyl och frys. Där var ju rabatterade priser den när helgen på vitvaror och då en ny kyl och frys ska inhandlas till vårt kök som ska renoveras så tyckte jag det var lika bra att se vad som fanns. Vi är dock inte riktigt ense om detta jag och Stefan, han tycker att det gamla vi har duger, men jag anser att vi ska byta. Jag vill ha en kyl och frys i fullhöjd (de vi har idag och som är från 2004 är bara 150 cm) och ska vi ändå byta ut skåpen så är det i mina ögon lika bra att passa på att byta ut kyl och frys med.
Säg att jag har rätt!
Nå väl efter besöket på Elgiganten så gick vi till djuraffären, August behövde lite nytt han med 🐹!
Sen åkte vi till Hemmakväll för att lämna tillbaka filmerna vi lånade förra lördagen och passade på att låna två nya och köpa lite godis.
Därefter blev det lunch på Mignon.
(null)

Baguettetoast till Ismone och fisksoppa till mig.

Slappade här hemma i soffan en stund innan jag städade i vårt sovrum och Stefan lagade mat.
(null)

Nu blir det en skön kväll i soffan framför tv:n och "Så mycket bättre" tillsammans med ett nytt frågespel med julfrågor som jag köpte när jag var på GeKås.
Därefter ser jag fram emot att krypa ner i en nybäddad säng!
I morgon är det söndag och ovanvåningen måste städas klar, sen är jag lite sugen på att åka på julmarknad, kanske kan det bli både och.



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Jag undrar hur i all värden du får ihop allt. Har du mer än 24 timmar på dygnet?
Jag är så glad att Elis blev Diskokung på skoldiskot.
Visst har du rätt när det gäller att byta ut kyl o frys,så gamla är inget att ha.

Svar: Tyvärr har mitt dygn bara 24 timmar, hade önskat att det var minst 48...
Veronica Appelgren

2017-11-19 @ 12:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0