Alla helgons dag, innebandy och halloween

Det blev en fullspäckad lördag, tur att jag vaknade tidigt så att allt som skulle göras blev gjort.

Efter att ha vaknat kl 5.30 och inte kunnat somna om beslutade jag mig för att åka ner till Kvantum och göra mina ärenden, de öppnar ju kl 7.00.
Så när klockan var 7.30 parkerade jag i deras garage. Gick in och handlade och hämtade ut ett paket (julklappshögen börjar växa till sig här hemma).
Därefter körde jag till kyrkogården och tände ljus för Lovis och gjorde fint vid hennes gravplats. 

Tänker så mycket på henne, funderar på hur hon skulle sett ut nu, hur hennes personlighet hade varit, hur vårt liv med tre barn i huset hade varit, hur relationen med Ismone och Elis hade varit...
Det är som Elis ofta säger; det är någon som fattas...

Hemma igen åt vi frukost och därefter började jag skriva ansökan till förnyat parkeringstillstånd. Det Elis har nu gäller bara tom 31/12-15.
Nu är den klar, bara foto som ska ordnas, sen är det bara att hålla tummar och tår för att inte Varbergs kommun ska bråka med oss i det ärendet oxå.

Sen var det dax för innebandy, höstens första sammandrag skulle spelas i Kungsbacka. Första matchen var mot Onsala (som tidigare spelat och vunnit med 9-1 över Varla) och jisses vilken match! Våra nerver låg utanpå kroppen.
De spelade så bra och kämpade till sig en 1-0 seger!
Efter bara en kort återhämtning så var det dax att möta Varla. Här blev det vinst med 10-0. 
Tror alla tjejerna var skapligt trötta efteråt, med bara två avbytare blev det mycket speltid och spring på planen.

Hemma igen var det dax att fira Halloween! Hilli, Ismone och Elis skulle ge sig ut på bus eller godis turné.

Och det blev tydligen en lyckad sådan!
3 kilo godis kom de hem med!
Alla tre lika lyckliga!

Hilli stannade kvar här för att sova över, så fnitter från Ismones rum hördes till långt efter midnatt.




Kommentarer
Postat av: ann-louise appelgren

Det var en fullspäckad helg, vad fint det är hos Lovis, jag tänker mycket på henne också. Visst är det något som fattas oss alla.
Bra kämpat av Tofta tigers!!!
Tuffa spöken på Halloveen, tänk vad kul dom hade.

2015-11-01 @ 11:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0