Rota-virus

Idag är det onsdag och vi är fortfarande inskrivna på barnavdelningen här i Varberg.

Igår jobbade jag mellan 9.15-14, därefter gick jag på habiliteringens föräldraträff - sista tillfället.
Stefan var hos Elis på sjukhuset.

När jag kom tillbaka in på salen så stod det klart att det skulle bli ännu en natt på sjukhus.
Diagnosen var nu oxå klar; Rota-virus är det han drabbats av. 

Natten som gått har även den varit lugn. Elis har haft dropp och både han och jag har sovit helt okej.

I morse så bytte jag 5 blöjor inom loppet av 20 minuter på honom. Inget roligt alls tyckte Elis.
Han var dock mycket piggare idag och pratade nästan som vanligt.
Han bad om en flaska välling, men den kom upp igen lika fort!

När doktor Anders (som vi faktiskt träffade när Elis låg på neo) kom hade jag inga större förhoppningar om att få komma hem idag. Det pratades om att vi ev skulle bli skickade till Halmstad, då barnavdelningen i Varberg är en korttidsavdelning och vi har varit incheckade tillräckligt länge där nu...
Men vi var sugna på att komma hem, så istället chansade vi på permission.

Och här är vi nu!
Elis ligger på soffan och kollar film, piggare än på länge även om han är långt ifrån sitt rätta jag.
Han har ätit en liten kanelbulle, druckit både lite vatten och lite sondnäring och ätit en halv banan.
Telefonkontakt hålls med barnavdelningen, vi håller tummar och tår för att vi ska gå sova hemma i natt och bli utskrivna i morgon.
Sen får vi se om det blir någon förskola nästa vecka. Vi tar en dag i taget!

Ligger på soffan och tittar på Dumma mej 2.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0