Komedianten

Igår var det äntligen invigning av Varbergs nya kulturhus, Komedianten!
Ett nytt fint bibliotek och konsthall i ett.

Jag, Ismone och Elis var nere till invigningen, dock tog den i Elis mage för lång tid så vi fick gå iväg och ge han lite mat innan vi återvände för ett besök på insidan.

      

Det fina kulturhuset fick besök av Sally under invigningen.
(Fotot på Sally kommer från HN)

      

Det var kö för att komma in, Ismone var hur tålmodig som helst och klagade inte ett dugg och Elis han somnade... Tror att vi köade i ca 45 minuter innan vi var inne.
(Fotot på jättekön kommer från HN)

     

Väl inne så hittade Ismone en clown som hon följde efter så det var bara för mig och Elis och haka på.

Det var oerhört mycket folk överallt så jag ser fram emot att gå dit sen i lugn och ro då jag kan titta och kolla in allt och se vad som verkligen finns. Konsthallen var vi aldrig uppe i, då tröttheten och hungern kändes hos oss alla 3.

Vi testade dock caféet, var ju liksom bara tvugna. Tycker det är bra att det numera finns ett café på biblioteket, men är ändå inte riktigt nöjd. Tovedals som driver det är ett bra ställe och har bra mat däremot tycker jag inte att de passar in där. Priserna är för höga tycker tycker jag, de platsar inte på ett bibliotek i kommunens regi. Ett bibliotek ska vara för alla, fattig som rik och då ska även de med den icke stora plånboken ha råd att ta e fika. 20 kronor för en chokladboll tycker inte jag är ok. Varför inte låtit Daglig verksamhet driva caféet?

På tisdag går jag och Elis dit igen!
     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0