Långfredag

Vaknade tidigt idag, kunde inte sova.
Det var dock skönt att ligga kvar och dra sig då det var Stefans tur att gå upp med Elis.
Så när jag burit ner Elis kröp jag ner i sängen igen.

Efter frukosten så gjorde jag i ordning en påsktårta som jag ska ha med mig hem till Ola ikväll. Dekorationen löser jag där. Kanske Ismone och Leonor vill fixa till den.

Till lunch grillade vi korv i det härliga vädret.
(null)

(null)

När de andra sen gick in så stannade jag kvar ute och började röja i trädgården.
I morgon tänkte jag köra till dumpen och slänga en massa bröte.
Nu ligger det snyggt utanför huset 🙈 och väntar på att det ska bli inlastat i bilen i morgon och iväg kört.
(null)

Blev precis färdig, och sitter nu här ute och njuter av solens värmande strålar.

Ska snart in och börja fixa iordning både mig själv och Elis.

Då var vi hemma igen efter en härlig kväll hemma hos Ola.
Så kul att de "stora" barnen oxå var hemma och satt med vid middagsbordet hela kvällen.
Blir så glad när man kan umgås över generationerna.
Visa att vi intresserar och bryr oss om varandra.

Började kvällen med att de som ville vispade och gjorde sin egen äggtoddy.

(null)

(null)

Därefter blev det mat.
Först blev det en toast med avokado, räkor och äpple, riktigt god.

Därefter ugnsbakad lax, med potatis, ärtor och en himmelskt god sås.

Som avslutning blev det kaffe och tårtan jag bakat tidigare idag.
(null)

Dessa sköna bönor hade en rolig kväll tillsammans!
(null)

Elis roade sig först med pianospel och en snabbkurs i spanska, vilket innebär att han nu kan säga: bajs, prutt, rumpa och kiss.
Sedan hängde han med Ismone, Leonor och Theo i soffan med sin iPad.
(null)

(null)

Stefan och Pelle hade en viktig turnering i luffarschack.
Pelle gick segrande därifrån.
(null)

En härlig kväll som nu avslutas i soffan här hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0