Besök och illamående

Natten var ok, kändes som att de var här inne oftare i natt och tittade till honom.
Elis sov iallafall gott. En smärtattack, som kunde lindras.

På morgonen så fick han sina mediciner och jag sondade honom som jag brukar, plötsligt så kräktes han. Varför vet vi inte, kan vara medicinerna eller så handlar det oxå om att han är lite förstoppad.
Sängen blev renbäddad och Elis avtvättad.
Sen var han trött.
(null)

Ismone och Stefan kom och en liten stund senare så dök familjen Brand upp.
Det blev lite skönt snack och god fika som de hade med sig.
Ismone följde sedan med dem hem och stannar där tills i morgon.
En lyckodag för Ismone och vi är tacksamma för att vi har så fina vänner.

Framåt eftermiddagen så blev det mer besök!
Nonne kom tillbaka och nu hade hon Pelle med sig.
En jätte mysig eftermiddag i deras sällskap.
Elis var jätte imponerad av Pelle, han blev en riktig idol för Elis.
De hade ju samma musiksmak!
Och nu vill Elis färga håret rött...

Elis har suttit på sängkanten och det gick bra.
Idag har han inte haft så ont i magen, vilket har känts som ett gott tecken.

I början på kvällen så började han dock att klaga på huvudvärk.
Då han har druckit dåligt idag så håller vi nu på att vätskar upp honom.
Har gett äppeljuice i knappen, och planen är att ge sondnäring under en längre tid i kväll med start om 30 minuter - så jag vet vad jag ska göra ikväll...
Han sover dock sedan 1 timme tillbaka, så jag håller tummarna för att han inte tänker tycka det är morgon kl 3 i natt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0