Adventstid kom till mitt ensamma hus...

Efter frukost packade hela familjen + Frida in sig i bilen och åkte ner till stan.
Det känns som att det var ett tag sedan vi var där nere en lördag tillsammans.
Vi började med en sväng på torget som är ganska så dött här nu på vintern, stannade och pratade lite med politikerna (läs Liberalerna) innan vi fortsatte ner mot Gallerian.

Jag gick in på Flash och köpte ett par byxor, första paret byxor jag köpt där. Har hört mycket gott om just deras byxor och jag blev klart nöjd med två modeller som jag testade, dock fanns inte den ena modellen i den färgen i kombination med den storleken jag ville ha... Men ett par svarta jeans blev det. Får se om jag blir lika nöjd med dem utanför provrummet.

I klädväg så skulle jag gärna vilja ha en långkofta i ull, är så himla frusen nu så ull har blivit en favorit. Så en gosig kofta i merinoull skulle göra mig gott!
Borde kanske skriva en önskelista till tomten snart...

På tal om julklappar så är nog snart Elis och Ismones adventspaket klara.
Har slutat med paket varje dag, (vem vet kanske jag återkommer med det) och kör istället med adventspaket. Elis ska få Lego av mamma och pappa i en paket (blir den 2:e advent) och jag har köpt en bok med roliga historier som han får den 3:e advent. Sen behövs där fyllas på med två paket till... Ismone får en sjöjungfrufilt av mamma och pappa den 3:e advent (de sover där då eftersom jag och Stefan ska på galej). Idag köpte jag en paket från Body Shop till henne med handkräm och läppbalsam i favoritdoften kokos detta får bli paket en av adventsdagarna, har även bok till henne på lager så till henne behövs bara en till.

Igår beställde jag varsin ny pyjamas till Elis och Ismone, men det får nog bli julklappar.

Nya lördagsnöjet har blivit att besöka Hemmakväll, nu får man ju hyra två filmer gratis i en vecka så nu passar vi på 😉. Idag valde Elis två filmer; Lejonkungen och en Legofilm med Batman. Batmanfilmen ska han ha med till Sahlgrenska och Lejonkungen tittade han på i eftermiddags för första gången.

På tal om Sahlgrenska så närmar sig Elis operation och ikväll har jag duschat honom med Hibiscrub, första tvätten av tre. I morgon kväll kör vi en repris och sedan så blir nästa uppe på Sahlgrenska på måndagkväll.

Under eftermiddagen så var jag uppe på vinden och plockade fram adventsljusstakar, några julsaker följde oxå med. Hade ju inte tänkt att julpynta i år, trodde ju att vi skulle vara mitt uppe i värsta renoveringen just nu...
Men den ligger på is just nu.
Så adventsljusstakar fick komma fram och i några av de lådorna som innehöll ljusstakar fanns även några tomtar så de får oxå komma fram. 
Jag älskar ju egentligen det här med att pynta inför advent och jul så det känns lite konstigt när det i år bara blir lite halvdant. Vi ska inte ha någon gran i år, men Ismone har ju sin vita gran... Den har hon klätt ikväll! 🎅🏼
Jag har satt upp de adventsljusstakar som vi har och några tomtar är oxå utplacerade.
Lika bra att vara klara inför nästa helg (och de senaste åren har jag tomtat redan till advent då jag vill njuta extra länge, det är bara julgranen som fått vänta med att komma in tills att Elis har fyllt år), man vet ju aldrig vad som händer i veckan... 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0