Det blev jul ändå

Jag som egentligen älskar att pynta och feja inför julen med allt som i mina ögon hör till, har i år gjort oerhört lite och insett så här i efterhand att det blev jul ändå...

Då vi håller på med den här renoveringen/bostadsanpassningen av nedanvåningen (som aldrig tar fart...) så har jag länge känt att det i år fick bli minimalt med julpyntade (ett tag tvekade jag tom på att ta fram adventsljusstakarna, men eftersom byggandet stannat av så kom de fram iallafall).
Ingen gran, egentligen inga tomtar (men de som låg i lådan med adventsljusstakar fick komma fram), inga julgardiner, ingen mysbelysning utomhus...
Saknar det egentligen och den här riktiga myskänslan har inte infunnit sig, men det blev ju jul ändå...

Njuter iallafall av att bara vara ledig nu. Är ledig fram till den 10 januari, med undantag för en planeringsdag den 8 januari.
Efter stressen med allt som varit (och då pratar vi ju INTE julförberedelser) så är det välbehövligt att inte göra någonting.
Ska ev försöka boka in mig på en spadag på kusthotellet nu under ledigheten.
Behöver det.

Men nästa år... Då ska det bli jul i vårt hus! 
Bara projekt bostadsanpassning kan bli klart.

Idag har Ismone och jag varit på GeKås.
Jag skulle köpa en byxdress till nyår, sen blev det lite annat smått och gott oxå - som alltid när man är där... Men det var inte mycket som fick följa med oss hem. 
Vi hade iallafall en mysig dag tillsammans. Eller dag och dag - några timmar är väl mer riktigt att skriva. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0