Sommaren kom tillbaka och Timbuktu är i stan...

Den här veckan har det varit sommar igen!
Riktigt fina dagar har vi fått njuta av.
Trädgården (åtminstone framsidan) fick ett rejält röj i måndags av pappa och mig, jag hatar när trädgården är ovårdad, och avskyr lika mycket att rensa och hålla på...
Tyvärr har inte heller Stefan och jag samma uppfattning om hur en trädgård ska skötas, han tycker att ogräs är vackert och det gör inget om gräsmattan växer likt en äng, själv så är jag som mest nöjd när kanterna på gräsmattan är välklippta.... Kontraster, men på något sätt får vi ändå ihop det!
Nya sensommarblommor blev det åtminstone i belöning vid entrén!

I tisdags fick Elis vara ledig från skolan då besök på habiliteringen stod på programmet och därefter ridning. Assistenten och Elis åkte själv till ridningen och det gick kalas! Så kommer de att göra de kommande veckorna.

I onsdags var det föräldramöte och jag passade då på att berätta lite kort om Elis. Vilket kändes bra. Känns skönt att alla (eller de som var där) vet, framförallt att de vet att Elis endast har ett motoriskt funktionshinder, det är inget fel på hans intellekt även om vissa saker tar längre tid för honom.

Både Ismone och Elis har fått sina nya glasögon i veckan. Tjusiga båda två!

Idag är det Note for Peace här i Varberg, en finfin konsert med finfina artister. Elis som är ett fan av Timbuktu önskade så att få hans autograf på sin rulle. Och visst blev det så. Fina arrangörer ordnade ett möte mellan Elis och Jason!

Och jag är oxå stolt över den autografen, Jason eller Timbuktu är i mina ögon en person med väldigt kloka tankar. Han är helt enkelt en person jag är stolt och varm i hjärtat av att få ha mött.

I morgon är det söndag, och på måndag är det jobbdax även för mig. Ser fram emot det även om det verkar vara lite rörigt på jobbet just nu. Kommer dock bara att jobba i 6 dagar sen kommer jag att vara borta från jobbet igen i ca 3 veckor. Men mer om det då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0