Hösten är här

Hösten har kommit till Varberg, det känns åtminstone så... Den här delen av hösten då det är kallt på morgnarna, men blir varmt uppåt dan. Sommarblommorna börjar blomma ut och det är härligt att mysa inomhus på kvällarna med tända ljus...

Dessutom har skolan börjat!
Både Ismone och Elis går nu på Hagaskolan. Elis i förskoleklass och Ismone i 4:an.


Elis har varit på inskolning måndag och tisdag, då var jag med hela tiden. Igår var det första riktiga skoldagen och jag fanns med hela tiden på avstånd i rummet intill - redo att rycka in om det skulle behövas. Men Elis och hans resurs klarade sig fint! Hennes största osäkerhet är hans hjälpmedel och det är ju inte konstigt, det är inte det lättaste att få honom på rätt plats i alla stolar, ståskal, gåstolar...
Jag fick följa med till matsalen och vara med på lunchen. Elis var modig och smakade på både majs, ris och kyckling! Dessutom åt han ett halvt knäckebröd.

Idag har jag lämnat honom i skolan nu på morgonen. Och tanken är att jag ska hämta honom när skoldagen är slut kl 13.15. Är dock på standby här hemma! Redo att rycka ut om det behövs!

Tänkte passa på att städa i köksskåpen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0