Att behöva splittra en familj...

Irritationen kokar i mig, samtidigt som jag inser att det bara är att acceptera, eller är det det?

Har bokat teaterbiljetter idag, i maj ska vi titta på Snövit i Göteborg.
En föreställning vi ska gå på hela familjen och jag trodde att vi skulle få sitta tillsammans...
Men så blir det inte.
Elis behöver rullstolsplats efter som han inte kan sitta själv på en vanlig stol.
Och jämte rullstolsplatserna finns det inga andra lediga platser.
Det är likadant när vi i januari ska titta på Disney on Ice. Vi får inte sitta jämte varandra. Elis får sitta med sin assistent på ett ställe och jag med Ismone på ett annat...
Detta innebär att jag kan aldrig gå själv med bara Ismone och Elis på en föreställning för då får Ismone sitta själv någon helt annanstans.
Det är ju helknäppt!
Ju mer jag tänker på det, destu mer irriterad blir jag.
Och det finns liksom inget val, rullstolsplatserna är där de är.





Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Vilken spännande teater! :)

Har du kontaktat dom som har teatern och frågat om det går att ordna på något sätt? Hade jag varit du så hade jag kontaktat den lokala tidningen. Naturligtvis ska inte familjer behöva dela på sig bara för att någon sitter i rullstol :)

Svar: Tyvärr kunde arrangören göra något åt det. Rullstolsplatserna är där de är och är det upptaget runt omkring så är det...
Veromea

2015-11-12 @ 13:32:47
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0