Lördag

Jag och Stefan har bestämt oss för att ta det lugnt hemma de närmsta helgerna (dvs fram till helgen v 7 då jag och min kärlek åker till Stockholm) med det menar vi att inte styra upp för mycket i förväg utan njuta av stunden och göra det som faller oss in.

Idag vaknade vi upp till snöyra och direkt efter frukost så försvann Ismone ut. Stefan och Elis åkte hem till Inger en stund och jag monterade ihop Ismones snowkick. Ismone åkte pulka och snowkick med hjälmen hon fick i julklapp på huvudet. Visst det är ingen jättebacke vi har här hemma, men är olyckan framme så är den och då är jag glad att Ismone med glädje använder hjälm.

Efter lunch åkte vi alla 4 ner till stan för att gå på bio. Paddington var filmen vi såg. Riktigt bra om jag ska säga vad jag tyckte. Hela familjen tyckte den var bra.
Elis skrattade så han kiknade och nästan satte chipsen i halsen flera gånger och härmade och kommenterade högt, så att jag ett par gånger fick säga åt honom att vara tyst (samtidigt så njöt jag över att han faktiskt pratar!), då sa han:
- Okej då!
Sen pratade han igen....

När filmen var slut hade jag och Stefan en tanke på att gå och fika, men barnen ville hem och så fick det bli!

Väl hemma bytte Ismone om till sina värdelösa ytterkläder från GeKås (kom ihåg till nästa år att köp ordentliga vinterkläder som står emot lite väta...) och gick ut och lekte i ett par timmar till.
Elis satt i soffan med Ipaden.
Han har under kvällen haft lite problem med sin förkylningsastma och fått inhalera lite och nu låter han även lite kruppig. Hoppas ändå på en ok natt.
Men av erfarenhet vet vi att han brukar ha mer spastiska nätter när han är förkyld.

Nu njuter vi i soffan alla fyra (Elis sover dock).
I morgon får det bli ett litet städröj här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0