Framme!

Det blev en tidig morgon...
Även Ismone gick upp kl 5.05.

Buss och tågresorna gick smidigt.
Både Ismone och Elis tyckte det var kul och spännande att åka tåg.

Väl framme i Stockholm så löste vi 72-timmars kort till SL-trafiken, så att vi smidigt kan ta oss runt.
Att åka tunnelbana med rulle funkar fint.
Hissar som enligt Ismone stinker finns det som tar en ner och upp från spåren, men biten mellan gatan och spärrarna där hittar jag inte alltid hiss utan då balanserar vi i rulltrappan.

Vi tog oss direkt till hotellet och checkade in, lämnade väskorna och gav oss sen iväg mot Gamla Stan!


Väl på plats i Gamla Stan började vi med att äta lunch. Hittade ett mysigt ställe med god mat.


Efter att vi fått mat i magen så gick vi en promenad i Gamla Stan, besökte bla Storkyrkan och kollade in St Göran och Draken.


Nu började den tidiga morgonen göra sig påmind hos båda barnen och de började längta efter hotellet.
Så vi tog oss tillbaka, och sängen var lockande även för mig...


Ismone och Elis kollade på film medans jag sondade Elis.
Mamma och pappa tog en promenad under tiden, innan de kom in till oss.
Ismone och Elis hade tagit på sig pyjamasarna och var inte sugna på att lämna hotellet, så jag och mamma gick till seven-eleven och köpte korv, kaffe och några gottor. Detta kalasade vi på sen inne på vårt rum. 
Det blir en tidig kväll i kväll, Elis sover redan och Ismone och jag tittar på Mästerkocken. Klockan 21, ska jag koppla på pumpen på Elis, så kl 22.15 tänker jag sova!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0