Halsfluss utan halsmandlar...

I lördags kväll började Ismone klaga på ont i halsen, i söndags kväll kände jag att det började göra ont i min.
Stefan tog Ismone till vårdcentralen i måndags och hennes dom lät: Halsfluss.
Jag försökte dock förtränga mitt onda, kände att jag hade mycket att göra på jobbet och dessutom skulle Elis till Sahlgrenska och få botox.
Eftersom jag inte är den som gnäller i onödan så har jag bitit ihop och knaprat Ipren i veckan.
Idag är det fredag och jag har fortfarande ont om än lite mindre än tidigare och eftersom jag är ledig idag har jag tid att gå till läkaren.

Hösten 1992 opererade jag bort mina halsmandlar efter att ha haft hur mycket halsfluss som helst. Sedan dess har jag inte haft några större problem med halsont, kan egentligen bara komma ihåg en gång men det var i samband med en förkylning så det handlade ju om virus den gången.

Hursomhelst så tog läkaren halsprov, hur äckligt är inte det när de killar en i halsen... Blä!
Provet visade positivt på streptokocker, så diagnosen löd: streptokockinfektion i halsen. Och penicillin i 10 dagar fick jag som tidig julklapp!


Så 23 år efter senaste streptokockinfektionen hände det igen, kan ju säga att det var skönt så länge det varade! 

Nu är det bara en arbetsdag kvar (måndag) sen ska jag vila upp mig till den 11/1!

(För den som undrar så har jag inte haft någon feber i veckan utan bara just ont i halsen, vad jag förstått så är de flesta människor som har halsfluss mer eller mindre halvt döende, men så har det aldrig varit för mig. Väldigt sällan feber utan bara ont och Ismone verkar ha det likadant. Hon inledde höstterminen med halsfluss och avslutade höstterminen med halsfluss...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0