En häst som heter Ove...

...oxå några andra djur som vi inte vet namnen på har vi träffat idag.

Jisses vilken dag! 
Tror nästan att det kommer att stå om den i historieböckerna.

Dagen började med att Stefan reste till Stockholm, jag åkte och lämnade Elis på förskolan och Ismone i skolan. Himlen såg misstänkt mörk ut, så innan jag körde till jobbet var jag hemma om och hämtade Ismones regnkläder och nya gummistövlar. Åkte tillbaka till skolan och lämnade dem.
Till jobbet.
Där hann jag bara med ett kort gästspel innan jag skulle iväg på samverkansmöte. Hann precis in i bilen när de ringer från Elis förskola - de hade sett löss i hans hår...
Ringde in till jobbet och sa att jag inte kom tillbaka mer idag. Åkte på mötet och därefter till förskolan.
Kom samtidigt som arbetsterapeut, sjukgymnast och hjälpmedelskonsulent gör entré med Elis nya rullstol. Helt plötsligt så kunde jag vara med på utprovningen. Den kommer nog att bli super bra. På onsdag hoppas vi att den är färdig, behövs lite speciallösningar till den.
Därefter hem och luskamma Elis.
Ringde skolan och sa att de kunde skicka hem Ismone när hon slutade.
Hon fick gå hem själv.
Några lus hittade jag inte, eller jag vet inte... Men i med lusmedel och under tiden det verkade så fick Elis mat i knappen och jag åt lunch.
Ismone kom hem och Elis hamnade i duschen. Sen bar det iväg till Elis första ridning. Nu var han ju lusfri!
Lite skeptisk i början, men sen njöt han!

Ridhjälm - check!

Upp på hästen!

Efter ridningen var det Intersport som gällde, fotbollsskor är nu inköpta.

Hem och luskamma Ismone och mig.
Jag vet inte där heller om där var något eller ej, men vi körde varsin behandling vi med. Sängkläderna åkte oxå i tvätten.

Nu sover mina sanerade barn och jag ska göra detsamma.
I morgon blir det en lång dag...

PS: Extra glad blev jag när vi kom hem från ridningen och såg att pappa varit där och klippt gräset! Sådana överraskningar gillas skarpt!


Kommentarer
Postat av: ann-louise appelgren

En så underbar bild på vår lille prins. Kramar, till dom små, bilden på Ismone o Elis är underbart fin.
Farmor o farfar.

2015-04-29 @ 13:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0