Vintertid

God morgon!

Klockan är 7.13 och Elis och jag har varit uppe sedan 2 timmar tillbaka...

Jag såg fel på klockan och tyckte att det var ok att gå upp när Elis höll låda om farfars bilar....

Min väckarklocka visade 6.10 och jag var så säker på att den ändrade tid själv (men det var min gamla klocka som gjorde det...) så jag tänkte att den är ju egentligen 7.10 så visst vi går upp.
Kom ner här nere och tyckte det var irriterande att lampan i fönstret var släckt, jag ändrade ju igår timern på den så att den skulle tändas kl 6.00 och att det skulle stämma med vintertid.

Får fram telefonen och ser att kl är bara 5.13....

Ja, ja det finns värre saker här i världen!
Och om sanningen ska fram så hade jag hellre önskat att Elis sovit hela nätterna och vaknat pigg kl 5.30 (man hinner så mycket om man går upp då; idag är redan två maskiner tvätt körda, diskmaskinen går och köket glänser...) än som vi har det nu och haft i snart fyra års tid med att han vaknar 15-20 gånger/natt och behöver hjälp att somna om. Det sliter.

Mora Träsk körde igång oss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0