Rörigt, rörigt överallt...

Så ÄR det och så KÄNNS det!

Trädgården ser ut som kom och hjälp mig.... Gräset är 10 dm högt, ogräset frodas, vissna blommor behövs klippas ner och slängas, löv behöver sopas bort. Någon som känner sig manad?
Trädgårdsmöblerna flyttade äntligen in i garaget i söndags, så en liten bit på väg är vi. På söndag måste resten fixas. 
Tycker det ser så tråkigt och trist ut med den ovårdade trädgården. Jag hatar det rent ut sagt! Men det är ju bara att göra det. Vill jag ha ordning i trädgården så får jag väl ta tag i det.

Sen är det inomhus...
Rörigt här med.
Försöker hinna med och beta av rum efter rum och få saker på rätt plats och hitta nya platser till dem.
Just nu är det sondmat, matslangar, sondsprutor, sondaggregat i mängder som ska hitta någon lämplig plats.
Tvättstugan har jag klarat av, all tvätt tvättad och struken. Nu ska den bara lämna matrumsbordet och hamna i rätt garderob. 
Ismones och Elis rum ser ut som att ett tredje världskrig har brutit ut. Grejor överallt. Där måste oxå rensas ordentligt! Saker som inte leks med måste bort. 
Vårt lilla kontor väntar oxå på en makeover. Papper väntar på att hamna i rätt pärm. Suck!
Känns som att hela huset svämmar över av papper, böcker och tidningar.
På torsdag slutar jag tidigt och på fredag är jag ledig, då ska det röjas inomhus. Saker ska upp på vinden.
Och den där vinden, den ska vi inte prata om. Den svämmar över den med!
Skulle behöva en container för att bröte där uppe. Det får bli ett projekt i vår.

Förutom denna fysiska röra så är det rörigt i mitt huvud oxå.
Har så många saker som borde göras och som SKA göras som bara lagras där inne.
Känner att jag inte riktigt hinner med.

Tiden räcker inte till.

Men att det blivit så här beror såklart på någonting, och detta någonting är att vi hittat på många roliga saker. Vi har prioriterat annat helt enkelt!

Sen har det varit mycket kring Elis oxå, först en månads pendlande till Göteborg för M&W, oxå knapp operationen. Och Elis tar tid och han måste få ta tid.
Om bara försäkringskassan och kommunen oxå hade insett det.
Men nejdå! 
Och hur mycket energi lägger jag inte på att vara irriterade på deras handläggare? Alldeles för mycket.
Funderar faktiskt på vad de har för utbildning och kompetens. 
Hur mycket kunskap har de tex om barns utveckling? Med tanke på att det är det som de utreder så borde den ju vara hög, men jag har då inte märkt av den...
Nästa handläggare är kanske ett undantag. Får hoppas på det.

Så nu har jag gnällt färdigt.
Dax att sova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0