Vilken dag!

Torsdagen blev inte som jag planerat...

Började dagen med ett tungt möte på jobbet, sen flöt jobbet på som vanligt fram tills att jag slutade kl 14.

Åkte och hämtade barnen för att sen ta oss till Komikapp och spana in deras rea. Både Ismone och Elis var helt lyriska där!


Några småsaker köpte vi och några saker får vi fortsätta att drömma om!

Hem och packade ur bilen som alltid är extra full på torsdagar då vi tar hem alla mojänger och molijoxer (som Ismone kallar det) från förskolan.
Fikade i väntan på att mamma skulle komma och passa Elis och Ismone medans jag åkte tillbaka till jobbet för APT. Stefan är nämligen bortrest.

Elis började plötsligt att hosta, ingen hosta jag riktigt kände igen. Han var hes och hostan var skällande som vid krupp, men sen var där något ljud till. Ett nytt ljud på andningen som jag inte hört förrut.
Jag åkte till jobbet och när jag kom hem vid 19.45 så lät han fortfarande.
Ringde 1177 och de tyckte att vi skulle åka in.

Nu blev det snabba ryck här hemma Ismones saker inför skolan idag packades och hon följde med mormor hem för att sova där.
Elis väska packades och vi körde till akuten.

Vi kom dit vid 20.30 tiden och i mina ögon kom vi in fort och fick träffa en ssk för en första bedömning. En ssk som kände igen Elis från det att vi låg inne med rota-viruset. Hon tyckte det var kul att träffa Elis igen - med tanke på att han var så mycket piggare nu än då. Elis var på toppen humör, pratade, skojade och charmade (som vanligt) alla i hans närhet.
Så även om han lät förskräckligt så var han pigg och opåverkad i övrigt.

Medans vi sen satt i väntrummet och kollade på hockey kom läkaren (bästa någonsin!) förbi och sa att han skulle få inhalera innan hon tittade på honom för hon hörde på lång väg hur han lät.

Inhalatinoer av adrenalin och kortison började vi med pga hans krupp.
När sen Karin lyssnade på honom så löd domen; han har både krupp och förkylningsastma. 
Så nu blev det inhalationer mot astman oxå.
Det inhalerades på kors och på tvärs med olika mediciner för Elis blev inte bättre, men tillslut började han låta bättre på insidan. Nu först kunde Karin höra hans blåsljud när hon lyssnade innan dess tog astmaljuden över helt.

Med en goodiebag innehållandes diverse mediciner och apparater släpptes vi ut strax efter kl 24.


När vi körde hem visade termometern i bilen 22 grader...

Väl hemma blev det lite mer mediciner innan vi fick sova.

Idag fredag väntar nya roligheter så jag hoppas på en pigg gosse när han vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0