Efter valet...

Igår var det val - val till Europaparlamentet.
Ett val som gav ett oroväckande resultat.
 
Nynazistiska partier som röstas fram av europas befolkning.
 
Jag blir själv, förbannad och rädd när jag ser och hör om hur människor i MIN närhet sympatiserar med Sverige Demokraterna och är stolta över det.
Själv inser jag att jag inte vill ha med dessa korkade människor att göra.
 
Har jag rätt att kalla dessa människor korkade?
Absolut.
Är man så dum att man utnyttjar sin rösträtt med att rösta på SD med motiveringen att de är inte rasister, då är man korkad. Röstar man på ett parti så måste man veta vad de står för och vad konsekvenserna kan bli om man lägger sin röst på dem - förstår man inte det då borde man inte ha någon rösträtt.
 
Visst SD vill ha en bra skola, bra äldrevård... Men inse att det är ett spel för gallerierna.
 
Sverige Demokraterna härstammar från nynazistiska grupperingar - det är ren FAKTA!
Det hjälper inte att Jimmy Åkesson har klätt sig i kostym och slips och tränat på ett vårdat språk, grunden finns kvar - den som ser invandringen som ett hot och skyller allt negativt på invandrarna.
 
Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet - ord från SD själva.
 
Vad är de rädda för?
Att ta sig utanför sin egna tomtgräns, kan det vara farligt?
 
Undrar hur många som röstat på SD som aldrig ätit pizza, taco eller spagetti?
Vad hände med isterband och bruna bönor?
Man ska ju inte vidga sina vyer, främmande kulturer är farliga...
 
Folk begriper antagligen inte vad de har röstat på och vet vad det innebär att ha nazister i maktposition.
Och åter igen anser jag att begriper man inte det så borde man bli av med sin rösträtt.
 
Jimmy Åkesson har kallat det franska rasistpartiet Front National för "fräscht och modernt".
Det jublades på SD:s valvaka över Front Nationals framgångar.
Deras grundare och parlamentariker Le Pen sa härom dagen att han önskade att Afrika skulle drabbas av Ebola så att människor dör istället för att fly till Europa.
 
Man kan inte rösta på SD och hävda att man inte är rasist, punkt slut!
 
Det finns som sagt människor i min närhet som sympatiserar med Jimmy Åkesson och hans anhängare.
Jag hör de prata öppet om detta - jag tar avstånd.
De skriver om det i sociala medier, de länkar till tidningsartiklar som de inte vet var de kommer ifrån (hade de granskat källan så hade de om de nu förstår det förstått att de kommer från nynazister).
Dessa personer kommer jag att ta bort från mina vänlistor - jag är inte intresserad av att läsa skiten de skriver och jag är inte heller intresserad av att umgås med människor som inte begriper bättre och inte ser människors lika värde i alla människor oavsett ursprungsland.
 
Tack det var allt från mig idag!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Micaela

Word ! Kunde inte bloggat det bättre själv, men väldigt snarlikt ;-)

2014-05-26 @ 18:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0