Ute lyser solen...

...men det blåser oxå allt annat än sköna vindar. Därför sitter jag vid köksbordet med min kopp kaffe, tittar ut genom fönstret och längtar ännu mer efter vår och sommar.
Kan inte minnas att jag haft en sådan stark längtan förut. 
Tror dock att det handlar om hur livet förenklas när det blir bättre väder ute.
Livet med Elis.
Utan tjocka vinterkläder är det lättare att hitta rätt positioner för Elis i rullstolen, positioner som gör att han sitter bättre och framför allt att han sitter rätt.
Tänk att det ska vara så svårt att få till ett bra sittande för Elis.
Tänk om det hade varit så enkelt att bara kunna sätta honom i en rullstol och rulla iväg. 
Men någon gång kanske det händer - att vi lyckas hitta de perfekta anpassningarna.

På onsdag har jag tagit ledigt från jobbet, då ska vi prova ut en ny arbetsstol till Elis. 
Jag tror mycket på den stolen, så jag håller tummarna för att den ska fungera för Elis.

Det är mycket besök på Hab nästa vecka...
Måndag; träffa arbetsterapeuten för att göra en adl-bedömning.
Tisdag; föräldragrupp
Onsdag; utprovning av ny arbetsstol
Fredag; bad

Jag måste säga att jag är lycklig över att vi har så nära till habiliteringen, tänk om man behövt åka till Halmstad...

Nä, nu är kaffet slut, vinden fortsätter att ta tag i markisen och jag får nog ta tag i det här hemmet innan det förfaller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0