Trött, tröttare, tröttast...

Det går i perioder, perioder då Elis nattsömn störs så av hans spasticitet. Nätter då benen är spända som betongblock, man kämpar för att få honom på sidan i fosterställning, då bryts spasticiteten för en liten stund, för att sen slå till igen...
Dessa nätter är rent utsagt ett helvete.
Efter en natt med obefintlig sömn klarar man att jobba och fungera någorlunda, efter två nätter börjar man svaja och efter tre är man som en trasa...
Känner att min ork snart tar slut.
Måtte denna natt bli bättre.

I vanliga fall vaknar han 15-20 gånger och behöver hjälp att vändas, hitta en annan position. 200 minuters sömn försvinner varje natt pga detta, och detta är vår vardag. Dessa nätter hanterar vi och har lärt oss leva efter, men spasticitetnätterna de hatar jag!

Erkänner att jag är avundsjuk på Stefan som i sitt jobb bor på hotell i snitt 1 natt/vecka. 
En natts ostörd sömn är så värdefull och ger så mycket extra energi.
Jag vill oxå ha det så, åtminstone någon gång...

Tänk om man kunnat sova som Ismone...


Kommentarer
Postat av: Micaela

Styrka!! ❤️❤️❤️

2014-03-11 @ 22:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0