Födelsedagsfirande nr 3 och en datorkrasch ovanpå det...

Igår var det dags för att fylla 40 för tredje gången 😉. Denna gången med mamma och pappa och Stefans föräldrar. Tänkte att detta var sista firandet men kom på att jag har ett kvar; mitt och AnnaCarins eget firande.
Sen ska kollegorna bli bjudna på fika, bara de ser till att komma hem från sina semesterresor och kliva upp ur sjuksängarna (det har varit lite klent med ordinarie personal på jobbet senaste tiden).

Tillbaka till igår...



Vi hade ett enkelt litet kalas här hemma, bjöd på skumpa och lite snacks när gästerna anlände och därefter gick vi direkt på varmrätten.
Jag hade gjort en tidigare oprövad kycklingrätt som blev riktigt god.
Jag fyllde kycklingfiléer med fetaost, kryddade med paprikapulver och lindade med bacon. Stekte dem lite så att de fick färg, la över dem i en ugnseldfastform och hällde på en blandning av créme fraich naturell och créme fraich med chilismak och finhackad färsk basilika. Sen bara in i ugnen. Serverade ris och sallad till.

Till dessert hade jag gjort en chokladmousse på Fazers Marianne choklad, och toppat med hallon.

Sen blev det kaffe och tårta!


Finfina presenter fick jag oxå.
Av mamma och pappa fick jag en tv att ha i köket (eller jag fick inte själva tv:n igår, utan den åker jag och pappa och handlar en annan dag, med deras plånbok) och en fin blomsteruppsättning.
Av A-L och Lars fick jag en peng och en tjusig orkidée.


Idag har vi inte så mycket på planeringen, just nu sover resten av familjen, bara jag som är uppe och tittar på Vasaloppet. 
När de har vaknat och vi har ätit frukost så ska Ismone och jag åka till sportaffären och köpa gympaskor (eller vad det nu heter nu förtiden... När jag var liten sa vi sockiplast...), sen tänkte vi bjuda in grannarna (ok, inte hela Sollyckan men väl familjen Larsson) på fika, läs; äta upp tårtan.
Sen ska Ismone på gympa.
Det är vår söndag!

Något mer som hände igår var att min dator kraschade helt, så nu får jag se om dr Niklas kan operera den eller om det blir bårhuset direkt...
Och för att inte glömma:
Ismone tappade sin åttonde tand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0