En sjuk liten Isse

Ismone började i förrgår att klaga på att hon hade ont i öronen, inget jätte klagande men ändå lite.
I natt vaknade hon och hade ont och var ledsen. Ingen feber, inget annat, bara ont i öronen.
I morse var hon pigg och glad.
Åkte till skolan.
I skolan hade hon haft ont sa hon när Stefan hämtade henne.

Ja, ja lika bra att kolla upp det tänkte jag. Så när jag kom hem körde Ismone och jag direkt till jourvårdcentralen.
Läkaren hade svårt att se in i hennes öron pga gigantiska vaxproppar, men mycket riktigt var trumhinnan röd och buktande (åtminstone det han kunde se).
Antibiotika sätts sällan in, men istället blev det Revaxör och en ny variant på smärtstillande/febernedsättande.

Väl här hemma så slog febern oxå till. 38,8 grader.

Ismone får bli hemma resten av veckan, inget snack om saken.
I morgon blir det vab och på fredag är jag ledig.
Självklart får Elis oxå vara hemma.
(Har liksom aldrig riktigt förstått det där med att åka till förskolan och lämna ett barn när man ändå är hemma med det andra... Det ingår liksom i föräldraskapet. Sen finns det alltid undantag, men de är väldigt, väldigt få.)


I morgon eftermiddag händer det intressanta saker, mer om det i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0