Dax att ta farväl

Så har tiden kommit då det är dags att ta farväl av Karpathos. I morgon förmiddag lämnar vi hotellet.
Två fantastiska veckor är slut och hemma väntar en fortsatt skön semester.

Ännu en gång har Elis (jo det är framförallt han) berört människor här nere. Han har blivit överöst med suvenirer från diverse butiker och godis av alla dess slag. Alla hejar på honom och pratar med honom - och det gör mig varm i hjärtat. Just att de vänder sig till honom, det är Elis de ser! 
Men så möts de ju hela tiden av Elis leende och glittrande ögon och som dessutom säger; Jasså! (Till på köpet med grekisk brytning!)

Vi kommer att sakna livet och människorna här, och vi vet ju oxå att vi inte kommer tillbaka. För sådana är vi. Vi vill se och uppleva nya platser.

Men visst känner man sig glad och stolt när okända människor, både hotellpersonal och turister kommer fram och ger en en klapp på axeln och berättar att de tycker att vi har fantastiska barn och att vi är fantastiska föräldrar, och man ser att de menar det från hela sitt hjärta.
Jag är stolt, förbaskat stolt över mig och min familj!
Vi kämpar och vi gör det bra!

En som verkligen njuter är den här lille mannen!


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Appelgren

Välkomna hem. Det är jättegott att höra att ni har haft en så fin semester. Med så mycket positiv vänlighet. Men visst är ni en jättefin familj som även vi är otroligt stolta över.

2014-07-02 @ 13:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0