Om att fylla 40...

Det närmar sig sakta men säkert,
dagen då det är dax att fylla jämt.
40 år blir det visst den här gången.
Åldersnoja har jag inte och nån 40-års kris känner jag inte av.
Måste betyda att jag är nöjd med livet och tillvaron jag lever i just nu!

Fira eller inte fira har varit en fundering som grubblats i mitt huvud. 
Innerst inne så tycker jag att det är roligt med födelsedagskalas, för så väl stora som små. Jag tycker det är roligt att fira den som vill firas och jag tycker om att bli firad.
Mitt hjärta har hela tiden sagt att det är klart att jag ska fira, men sen har hjärnan lagt sig i och undrat om jag orkar...
Det är så mycket annat som tar tid och kraft, men klart att jag ska fira!
I lagom stora portioner kommer jag att fira och njuta.

Först ut blir det en förhoppningsvis trevlig kväll här hemma utan barn men med goda vänner som sällskap.
Själva födelsedagen firas i Oslo tillsammans med Stefan, Ismone och Elis.
Och helgen efter avslutar jag med att bjuda hem mina och Stefans föräldrar.

Firande i tre veckor!

Oj så mycket tårta det ska ätas!
(Nja i Oslo blir det kanske ingen...)

Och sen får jag ju inte glömma att jag och AnnaCarin ska träffas och spa:a ihop och på så sätt fira våra födelsedagar!

Har fått frågan vad jag önskar mig och jag vet faktiskt inte.
Det enda jag känner att jag behöver och önskar av hela mitt hjärta är tid, mer tid bara för mig själv. 24 timmar bara för mig själv, utan några som helst krav, inget dåligt samvete och bara behöva göra ingenting...






Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart det ska firas! Och jag tycker du ska önska dig 40 egna timmar! Kram på dig min vän!

2014-01-18 @ 07:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0