Sportlov!

Den här veckan är det sportlov, vecka 8 med andra ord (och veckan då jag fyller 40...). Jag har tagit semester hela veckan för att vara ledig tillsammans med Ismone och Elis (jo, jag är en sådan förälder som klarar av att vara ensam med 2 barn, varav en med sk särskilda behov - borde kanske få en guldbagge eller nåt), Stefan jobbar måndag - onsdag, sen åker vi till Oslo.
Ismone vill se slottet, Elis vill åka hiss och själv vill jag sova i en skön säng och äta god hotellfrukost. Stefan vill nog oxå äta gott!

Igår gick Ismone, Elis och jag i pyjamas hela dagen. Just bara för att vi ville det!
Vi pusslade, spelade massor med spel och kollade på film. Elis fick ett träningspass. Elektroderna var på, dagen gick fort med andra ord!

Idag började vi dagen med ett frisör besök. Både Ismone och Elis behövde en makeover. Maria tog sig an Elis medans Bollan fixade Ismone.

Hemma igen blev det lunch, sen fortsatte vi med lek på Elis rum och sen fick jag stryk av Ismone i Kalaha. Vi var dock inte riktigt klara över reglerna om vad som händer när man inte har några kulor i den hög man ska plocka från. Är det någon som vet så berätta gärna!

Nu är Ismone iväg och spelar innebandy och sen ska hon sova över hos sin kompis. 
Elis och jag softar i soffan, och det är snart läge för mig att påbörja en packningslista.

Senare i kväll när Elis har somnat ska jag börja googla på ett framtida beslut.
Ett stort beslut som jag hoppas blir bra.
Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Kela

Vi kan gå två på Guldbaggegalan Vera! ;-) eller då jag "bara vill vara " med mina barn utan sk särskildabehov kanske jag får hålla mig till "hjärtegalan" ;-P hoppas Ni får en toppen weekend i grannlandet - de kan behöva Er sprudlande energi nu när skidorna inte vallades, eller iaf inte korrekt ! ;-)

2014-02-18 @ 21:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0