Oxå var vi då iväg...

I morse ringde klockan strax innan 7, jag skulle iväg och göra en efterkontroll på bilbesiktningen innan vi tog "semester". 
Bilen godkändes och jag firade genom att köra inom HåstensHallen och köpte med mig juice och frallor till frukost.

Kom hem och fick fart på den övriga familjen och efter att vi ätit, Stefan varit på Apoteket och hämtat mat till Elis och packat bilen så rullade vi ut från parkeringen. Klockan var då 9.05 - bra jobbat av familjen Appelgren.

När vi passerade McDonalds vid Varberg Nord så började Elis ropa; -Äta! (Med tanke på all problematik kring hans ätande, eller rättare sagt icke ätande så är det hela lite komiskt att ett av de ord han använder mest just nu är Äta... Och han har övergått från favoriträtten korv till Hamburgare från McDonalds.)
Vi fortsatte dock vår färd norrut.

Strax norr om Uddevalla fick det dock bli ett litet stopp; bilen behövde spolarvätska, Ismone och Elis korv och jag och Stefan kaffe. 
Statoil kunde ordna allt till oss!

Sen var det bara att fortsätta.

Helt plötsligt var vi framme vid gränsen.
21 svenska kronor fick vi betala för att komma in i landet!

Trots att vi inte hade någon karta och gps:en i mobilen inte funkade som den skulle så hittade vi fram till hotellet.
First Hotel Millennium.
Johan var där och mötte oss.

Så nu är vi här!


Vi har inte gjort så många knop idag (och har inte så många planerade de andra dagarna heller), kände att Elis och Ismone behövde få sträcka ut och göra vad de ville efter bilresan.
Ismone och Stefan gick ut en sväng och köpte med sig några mackor som vi åt som en sen lunch. 
Jag gick oxå ut en sväng för att köpa badskum, vi har ju badkar på hotellet!
Så när jag kom tillbaka kröp Ismone och jag ner bland bubblorna!

Ute hade det börjat snöa, men vi tänkte ändå äta på hotellet så det gjorde inget.

Bocca heter restaurangen (till Elis stora glädje) och maten höll vad den lovade!
Ismone åt pizza (även Elis åt en pizzabit - det är Hallelujamoment över den pojkens matintag ofta nu för tiden), Stefan pasta och jag en risotto.

Nu ligger vi till sängs alla 4, Elis och Ismone sover och jag och Stefan gör upp eventuella planer för morgondagen.

Morgondagen som innebär att jag fyller år. Och helt plötsligt är närmare 50 än 30!
Vi har inga storslagna planer för i morgon, det enda vi vet är att vi ska äta frukost tillsammans med Johan.
Sen hänger mycket på vädret.
Men förmodligen får Holmenkollen sig ett besök.

Go natt hälsar jag från Oslo!



Kommentarer
Postat av: Suzi-prinsen & trollet

Så underbart!
Njut nu med er ordentligt!!
<3

2014-02-20 @ 22:55:24
URL: http://www.suziettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0