Födelsedag!

I morse började Elis knorra och Stefan gjorde ett misslyckat försök i att få honom att sova lite till, jag hörde när de gick upp och väckte Ismone och gjorde sig redo att väcka mig med sång och paket!
Sången ljöd och paket delades ut!
Av Elis fick jag tjusiga örhängen.
Av Ismone fick jag ett presentkort på Stadshotellet/AsiaSpa som innebär att hon och jag ska äta frukost på hotellet och sen gå på spa tillsammans.
Stefans present innehöll teaterbiljetter till "Livet är en schlager" på cirkus i Stockholm och två hotellnätter i huvudstaden.
Fin fina presenter som jag blev så glad över!

Vi åt frukost tillsammans med Johan, innan vi gav oss ut på äventyr.

Tunnelbanepremiär för både Ismone och Elis! Vi åkte ut till Holmenkollen. Och där var det hur mycket snö som helst!
Och dimmigt så man knappt såg sina egna händer.
Vi kämpade oss igenom trappor och snöhögar och tog oss fram till hopptornet.



Ganska häftigt att få se backhopparna susa ner för backen!
Jag kan dock inte förstå hur man får för sig att börja med backhoppning, tala om självskadebeteende... Och hur gör man när man börjar träna? Det är ju liksom inte bara att slänga sig utför backen!

Jag och Ismone testade både backhoppning och störtlopp i en skisimulator, skithäftigt!

Vi tog en fika på caféet innan vi åkte in till Oslo igen.

Tillbaka i stan blev det lunch på McDonalds och det var en skön känsla att sitta där och äta HELA familjen tillsammans. Dvs även Elis åt!

Några affärer fick besök av oss innan vi landade inne på hotellet igen.
Och där blev det återigen bad!


Gick sen iväg ut för att hitta en bra restaurang; det slutade med en Italiensk restaurang där Ismone åt spagetti med köttfärssås, Elis korv, Stefan en pastarätt och jag åt grillad lax med grönsaker.

Mätta och nöjda traskade vi hem till hotellet.

Både Elis var då riktigt trötta och somnade ganska så omgående.
Själv så avslutade jag kvällen med en tiramisu på rummet!

Nöjd med dagen kommer jag snart att somna gott och vakna som en pigg 40-åring i morgonbitti (fyller ju inte förrän kl 23.27 ikväll 😉)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0