Nybakat

1 december och tiden rusar iväg!
Snart är det jul!
Och däremellan är det sammandrag i innebandy nere i Haverdal, drop-in fika på fritids, drop-in fika på Lyckan, lucia, svärfars födelsedag, Elis födelsedag och party på Getterön...

Förra helgen kom tomtar och adventsljusstakarna fram här hemma och nu är det bara granen kvar.
Den ska inhandlas (vilket brukar vara ett projekt av det större slaget) och kläs. Har dock bestämt att granen inte ska komma in förrän efter Elis har haft kalas!
När Elis har fyllt år då kan det få bli jul på riktigt!

Julkorten är skrivna och väntar på att bli postade, många av julklapparna är inhandlade och inslagna. Det känns som att jag har bra framförhållning i år!

I lördags var jag i Köpenhamn med ett glatt gäng arbetskamrater och igår tog vi en runda ner på stan.

Idag har de stängt på Elis förskola så Elis och jag hänger tillsammans här hemma idag. Ismone går hem själv från skolan så vi behöver inte gå utanför dörren!
Jag ska dock iväg till jobbet kl 16.30 för en datorintroduktion och sen ska vi på julfest.

Elis bestämde att det var morgon kl 5.00 i morse så vi var uppe med tuppen.
Har hunnit baka brysselkex, bondkakor och lussemuffins. När Ismone kommer hem ska vi baka lussekatter.

Hej och hå!

Nu är det jul igen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0