Förgrymmade unge!

Stefan bortrest, och jag hade sett fram emot en skön kväll med mig själv och Barnaby i soffan.

Ismone gick trött och la sig självmant.
Elis la in femmans växel och gick från nästan sovande till galning....
Onge, onge, onge ropade han (vilket betyder förgrymmade unge) för kung och fosterland och bara skrattade.

Jag tänkte att det kanske var läge att testa melatoninet vi fått till honom (i hopp om att han ska sova bättre) och eftersom han var törstig så tänkte jag att det var läge att passa på.

Tog in ett glas vatten till soffan där vi satt, en sked och en kapsel melatonin som jag öppnade och hällde på skeden.

Först drack han ett halvt glas vatten, sen hällde jag lite vatten på skeden och gav honom...

Vad som hände?

Jo, som vanligt när man någongång försökt att ge honom medicin via munnen så spyr han upp det och allt som finns att kräkas upp!

Hela tiden skrattar han och ropar onge, onge, onge...

Elis nerkräkt, jag nerkräkt och golvet nerkräkt...

Av med mina kläder, av med Elis kläder in med duschstolen i duschen och in med Elis, ut med Elis och ut med duschstolen och in med mig i duschen... Och Elis ropar fortfarande onge, onge, onge som en uppskruvad duracell kanin!

Försöker tillslut få honom att somna, det tar sin tid, men när han väl ger upp med sitt speedade jag så går det fort 😉!

Ner och torka golv och köra igång tvättmaskinen!

Nu pustar jag ut i soffan!
Barnaby är på men jag missade ju 30 minuter så jag hänger inte med. Nu är det bara att vänta ut tvätten!

Förgrymmade unge!

(Fördelen med att han får sin knapp, blir bl.a. att han slipper ta mediciner genom munnen! Och jag slipper torka kräk av den anledningen 😜!)


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!Har läst lite gamla inlägg från sommaren och blev nyfiken när du skrev om magnesiumspray. Har själv en dotter med en cp skada och hade aldrig hört talas om det.Har ni använt det länge? Ser du någon skillnad? Allt som är muskelavslappnande är interesant.

Svar: Vi har inte använt det kontinuerligt, men vid de tillfällen som vi gjort det har han känts mjukare i kroppen. Kan dock inte säga om det beror på sprayen eller om det är pga massagen, eller en kombination av båda.
Värt att testa för en billig peng!
Veromea

2014-08-09 @ 22:04:37
Postat av: Lena

Tack för svar!!!

2014-08-10 @ 20:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0